fbpx
Connect with us

Infrastructură

Trafic fără restricții pe sectorul lipsă din autostrada Sibiu – Lugoj, între Margina și Holdea

Redactia Sibiu 100%

Published

on

Cei 13 kilometri dintre Margina și Holdea, care completează porțiunea lipsă din Autostrada Sibiu – Lugoj – Arad, au fost finalizați și pot fi parcurși în sfârșit fără restricții în trafic.

Au trecut multe luni de chin pentru șoferii români care se deplasează pe direcția Sibiu – Arad sau în sens invers, zecile de minute petrecute în traficul infernal dintre Margina și Holdea fiind deja legendare. Autoritățile au inițiat în acest an un amplu proces de modernizare a acestei porțiuni, operațiune care a presupus săpături inclusiv la fundația de beton a drumului. Barierele și restricțiile de circulație generate de lucrări au fost un veritabil coșmar, care însă acum s-a sfârșit.

În weekendul care a trecut, asfaltarea a fost încheiată, iar Direcția de Drumuri Timișoara a anunțat ridicarea restricțiilor. “Se elimină, mai devreme cu o zi, restricțiile instituite pe 10.05.2021 pe sectorul DN 68A Margina – Holdea. Măsura de redeschidere a traficului pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone s-a luat în urma finalizării lucrărilor la structura rutieră”, a anunțat DRDP Timișoara.

Advertisement

Lucrările desfășurate de drumari au presupus intervenții majore pe o bună parte a acestui segment de drum național, fiind refăcută fundația, covorul asfaltic, marcajele și indicatoarele.

Sectorul de autostradă dintre cele două noduri rutiere de la Margina și Holdea este singurul care nu a fost realizat de CNAIR, din cauza problemelor de proiectare și de execuție. Zona are nevoie de tuneluri de peste 2 kilometri, iar licitația a fost lansată cu mare întârziere, în 2019, însă procedurile de depunere a ofertelor s-au prelungit, de fapt, până în 2021.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Info utile

Radare fixe pe Autostrada A3. Senzorii vor detecta viteza și numărul de înmatriculare și vor putea trimite date către Poliția Rutieră

Gabriel Dogaru

Published

on

CNAIR va instala pe autostrăzile din România sisteme de monitorizare care vor include și radare fixe, ce vor măsura viteza mașinilor. Primul tronson pe care vor fi montați primii senzori va fi Autostrada A3.

Celebrele camere fixe, cu bucle de inducție îngropate în șosea, vor reveni pe șoselele din România, pe autostrăzi. CNAIR a demarat o licitație pentru achiziția serviciilor de asistență tehnică pentru instalarea acestor sisteme, în valoare de 2,2 milioane de lei, ce vor fi instalate pe sectorul dintre Nădășelu și Târgu Mureș. Contractul urmează să se deruleze pe parcursul a 33 de luni.

Advertisement

Dispozitivele de măsurarea vitezei vor face parte din pachete mai ample, numite ITS (Intelligent Transport System), care vor transmite informații atât despre trafic, cât și despre condițiile meteo din zona în care sunt amplasate. Mai multe date despre vehicule vor fi preluate și transmise, începând de la greutate și viteză, dar și cele referitoare la eventuale accidente. Sistemul va permite și recunoașterea automată a numerelor de înmatriculare, similar cu cititoarele care sunt utilizate pentru monitorizarea rovignetei. Viteza va fi citită între nodurile rutiere, pe bretelele de acces, în zonele drepte. Va exista și un sistem de detecție bazat pe camere video, pentru detectarea incidentelor prin analiză de imagine.

Documentația CNAIR prevede explicit că Sistemul de Monitorizare Trafic ce va fi realizat trebuie să se poată conecta cu alte centre de monitorizare și management al traficului, dar va trebui să poată oferi date instituțiilor direct interesate, între care Poliția Rutieră, ANM, IGSU, Punctul Național de Acces, dar și transfrontalier, către Ungaria și Bulgaria.

Sistemele ITS ce vor trebui să fie conţinute în proiectul Tehnic vor trebui să contribuie la uniformizarea, la nivel de Uniune Europeană, a serviciilor de informare a participanților la trafic şi a managementul rețelei rutiere” se arată în caietul de sarcini.

Advertisement

Iată parametrii pe care îi vor măsura sistemele ITS:

  • Servicii de informare privind evenimentele în timp real şi avertizări
  • Servicii de informare privind condiţiile de trafic
  • Servicii de informare privind limitele de viteză
  • Servicii de informare asupra timpului de călătorie
  • Servicii de control al respectării legislaţiei privind viteza
  • Servicii de avertizare asupra evenimentelor rutiere
  • Servicii pentru managementul strategic al traficului pe coridoare
  • Servicii de management al incidentelor rutiere
  • Servicii privind reglementările transporturilor speciale şi de mărfuri periculoase
  • Servicii de informare şi management a parcărilor pentru vehicule de transport marfă
  • Servicii de monitorizare și control a greutăţii şi gabaritului vehiculelor
  • Servicii de monitorizare, siguranță și securizare a infrastructurii

Pentru colectarea datelor va fi realizat un centru de monitorizare, la Gilău, similar cu cele care există pe A2, dar care nu funcționează în scopul pentru care a fost creat.

CNAIR intenționează să instaleze ulterior astfel de sisteme și pe alte autostrăzi, pentru a integra rețeaua de monitorizare de pe autostrăzile din România cu cea din Uniunea Europeană.

Advertisement
Continue Reading

Infrastructură

VIDEO Primele imagini 3D cu Autostrad Sibiu – Pitești, publicate de CNAIR

Redactia Sibiu 100%

Published

on

Momentul în care Autostrada Sibiu – Pitești va fi finalizată și noi vom putea circula de la Sibiu la București fără oprire, doar pe autostradă, este departe. Cu toate acestea, lucrările începute ne fac să fim mai încrezători în acest proiect. CNAIR a publicat pentru prima dată o simulare 3D a acestei autostrăzi.

CNAIR, compania de drumuri, a realizat în sfârșit o simulare computerizată 3D a unui sector din autostrada Sibiu – Pitești, odată cu demararea lucrărilor de proiectare și execuție. Simularea a fost creată de compania Astaldi, care conduce asocierea ce va construi lotul dintre Piteși și Curtea de Argeș. Lotul 5 va avea peste 30 de kilometri și va fi al doilea finalizat, după lotul 1, Sibiu – Boița.

Advertisement

„Imagini 3D cu traseul proiectului de infrastructură “Autostrada Sibiu-Pitești”, secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (km 91+761 – km 122+111), executată de către antreprenorul Astaldi”, a anunțat CNAIR, care a publicat randarea 3D a acestui sector..

Potrivit companiei de drumuri, lucrările la Lotul 5 au început deja, cu organizarea de șantier și primele excavații de pâmânt. Termenul de finalizare este în 2025, la doi ani de la finalizarea Lotului 1 Sibiu – Boița. Prețul plătit de CNAIR pentru acest tronson va fi de 1,7 miliarde de euro.

Toată Autostrada Sibiu – Pitești va avea 122 de kilometri, însă finalizarea ei se pierde undeva în viitor, deoarece loturile cele mai grele nu au fost încă atribuite, licitațiile fiind în desfășurare.

Advertisement

Continue Reading

Infrastructură

Două companii din Turcia, în prim planul licitației pentru autostrada Boița – Cornetu

Gabriel Dogaru

Published

on

CNAIR a încheiat prima etapă de selecție în cadrul licitației pentru desemnarea companiei care va construi al doilea lot din Autostrada Sibiu – Pitești, cel care va pleca de la nodul din Boița și va merge până la Cornetu.

Procedura aleasă de CNAIR pentru a desemna cel mai bun ofertant în licitație pentru sectorul Boița – Cornetu al Autostrăzii Sibiu – Pitești presupune o primă selecție a unor constructori, pe bza unor criterii stabilite de compania de drumuri, dintre care va fi selectat, în etapa a doua, câștigătorul final.

Advertisement

Pe 23 iulie 2021, CNAIR a anunțat rezultatul primei etape, cea de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu”.

În urma aplicării criteriilor de selecție, conform algoritmului de calcul aferent Criteriilor de selecție nr. 1-5, au fost anunțate companiile de pe primele 6 locuri. Surprinzător sau nu, primele două poziții sunt ocupate de două asocieri din Turcia, cu experiență în construcția de autostrăzi. Cei din grupul Mapa au o serie de autostrăzi construite cu succes în Turcia, Emiratele Arabe, Bulgaria, Albania și Algeria. Cealaltă asociere, care are în centru compania Makyol, mai are contracte câștigate în România, pe Autostrada A0 din București, dar și un tronson din metroul spre Aeroportul Otopeni.

Lista celor șase companii selectate de CNAIR pentru etapa a doua în procedura de atribuire Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu”.

Advertisement

1.         ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2.         ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

3.         ASOCIEREA AKTOR S.A. – RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

Advertisement

4.         ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA

5.         IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.

6.         ASTALDI SPA

Advertisement

În perioada imediat următoare, Autoritatea Contractantă va transmite Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire – ETAPA DE DEPUNERE A OFERTELOR – candidaților selectați.

Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 20.09.2021.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE