Connect with us

Administrație

Vor fi realizate 110 loturi construibile pentru tineri

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Interviu cu Ivan Valentin, primarul comunei Sadu Reporter: Ce ne puteţi spune despre anul 2009? Ivan Valentin: Anul 2009 a fost un an greu, pot să spun, atât din prisma crizei, cât şi din prisma anului electoral. Dacă este să ana­lizez după investiţiile şi execuţia bugetară a anului 2009, nu pot spune că a fost un an rău, ci chiar foarte bun. Probleme mari se răsfrâng asupra activităţilor economice şi constatăm o creştere a restanţelor la plata taxelor şi impozitelor locale de la persoanele juridice. Problemele sociale sunt şi ele cu tendinţa de creştere la nivelul comunităţilor şi asta este un element de împovărare, dacă pot să spun astfel, asupra bugetului. Dar mă rezum doar la aceste detalii şi concluzionez asupra unui an greu. Rep.: Ce proiecte aveţi în acest an şi în ce fază se găsesc ele? I.V.: Proiectele noastre sunt în­drăzneţe şi de maximă necesitate. Vom încerca toate măsurile pro­gramelor de finanţare în vederea realizării acestora. Avem în execuţie următoarele proiecte, cu stadiul de realizare în proporţie de 95% a ca­nalelor colectoare menajere, staţia de epurare şi staţia de tratare a apei finalizate. Mai sunt doar câteva detalii la amenajările exterioare ale drumului de acces. Lucrări noi pentru anul 2010 şi în faza de execuţie sunt baza sportivă, reparaţii interioare şi amenajări la sala mică a căminului cultural. Vor începe lucrările la reabilitarea întregului sistem de distribuţie şi contorizare a apei în toată localitatea, precum şi sursa de alimentare principală pentru zona Tocile (investiţie finanţată prin POS-Mediu). În faza de proiecte depuse şi aşteptăm doar acceptul lor spre finanţare sunt următoarele proiecte: pe programul “Casa verde” surse alternative de energie termică şi apă caldă menajeră pentru toate instituţiile şi parcul de distracţii de pe Valea Sadului. Tot în stadiul de proiect, avem şi reabilitarea străzi­lor comunale după introducerea re­ţelelor de apă şi amenajarea pie­ţei centrale a comunei, inclusiv rea­bilitarea clădirii fostului complex comercial. De asemenea, pregătim documentaţia pentru măsura 125, fonduri europene, în care inclu­dem spre reabilitare drumurile de acces către exploataţiile agricole. Mai avem în proiect finalizarea documentaţiei tehnico-juridice a te­renului, în vederea construirii sălii de sport, ceea ce face să realizăm un mare complex sportiv pentru comunitate. În vederea spri­jinirii fa­miliilor tinere care vor să con­stru­iască locuinţe, suntem în stadiul de finalizare a unui Plan Urbanistic Zonal, unde vor fi realizate aproape 110 loturi construibile şi încercăm de asemenea, să identificăm un teren pentru a construi case pe progra­mul ANL, tot pentru tinerii care nu au locuinţă individuală. Aş aminti aici, la acest capitol şi importantul proiect de modernizare al drumului judeţean Sadu-Sădurel, investiţie promovată şi cofinanţată de către Consiliul Judeţean Sibiu, din fon­duri europene. Rep.: Cum decurge relaţia cu Consiliul Local? Dar cu Conciliul Judeţean? I.V.: Relaţia cu membrii Con­siliului Local este una corectă, reală şi fără afronturi politice, este o relaţie care duce spre un grad de dezvoltare şi unitate definite într-un singur cuvânt, “Respect” Respect faţă de alegători şi de asemenea, faţă de întreaga comunitate. Rep.: Din punct de vedere eco­nomic ce ne puteţi spune despre comuna ce o conduceţi? I.V.: În special relaţiile noastre instituţionale sunt bune, încercăm pe cât este posibil să dezamorsăm toate punctele divergente care inerent apar într-o activitate publică şi încercăm pe cât este posibil să creem un climat responsabil şi respectabil unitar din partea tuturor instituţiilor. Relaţia directă cu Consiliul Judeţean este foarte bună. Apreciez activitatea conducerii, a domnului preşedinte şi a celor doi vicepreşedinţi, numai aşa poate să se creioneze o asociere, dacă este corect cuvântul, într-un proiect comun de dezvoltare administrativă. Dani Supţirel

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Acțiuni de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor, în Sibiu

Avatar

Publicat

pe

În perioada 24-25 septembrie este programată cea de-a șasea campanie din acest an împotriva țânțarilor și cea de a treia împotriva căpușelor de pe domeniul public al municipiului Sibiu.

Firma contractată de Primăria Sibiu va împrăștia substanțele în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul municipal și Grădina Zoologică.

PUBLICITATE

“Deși substanțele folosite – Cymina Ultra și respectiv Deltatim Plus – sunt avizate de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, cele două acțiuni vor fi reprogramate”, transmit reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Se distribuie pachetele cu produse alimentare pentru beneficiarii din Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Începând de astăzi, 24 septembrie, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu va începe distribuirea celor 883 de pachete cu produse alimentare către persoanele cu venituri reduse din municipiul Sibiu.

Aceasta este a treia tranșă de produse primite în cadrul programului „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018-2020”, finanțat de Fondul de Ajutor European. Programul se adresează persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei și de venit minim garantat.

PUBLICITATE

Fiecare pachet conține 5 kg făină de grâu, 4 kg de mălai, 2 pungi de paste făinoase, 4 l de ulei, 2 kg de zahăr, 4 kg de orez, 5 conserve de carne de vită, 3 conserve de carne de porc, 5 conserve de pateu de ficat de porc, 2 borcane de compot de fructe, 1 borcan de gem de fructe, 1 borcan gem de fructe dietetic.

Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton, însumând o greutate de aproximativ 25 kg. Alimentele vor putea fi ridicate de la Cantina Municipiului de pe Calea Gușteriței nr.22, în intervalul orar 8-15. Vineri, 24 septembrie, luni, 27 septembrie și miercuri 29 septembrie, pot ridica alimentele persoanele beneficiare de venit minim garantat, iar marți, 28 septembrie și joi, 30 septembrie, de către beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor beneficiarii trebuie să se prezinte cu cartea de identitate/buletinul/carte de identitate provizorie și certificatul de naștere pentru copiii sub 14 ani, în original

PUBLICITATE

“Persoanele care se prezintă pentru ridicarea pachetelor sunt obligate să respecte măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu coronavirus, respectiv purtarea măștii de protecție, menținerea distanțării fizice în perioada de așteptare pentru preluarea produselor și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, pus la dispoziție de Cantina Municipiului, au transmis reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE