5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Concursul de directori: Zeci de școli din Sibiu vor rămâne fără director, pentru că nu există candidați

Cele mai citite

Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a centralizat opțiunile pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli, după finalizarea tuturor procedurilor din etapele anterioare. Proba scrisă a adus o serie de surprize, o bună parte dintre candidați nereușind să obțină o medie care să le permită ocuparea unei funcții de director. Acum surprizele vin din lista de opțiuni, fiind o serie de posturi pe care nu și le dorește nimeni, inclusiv la școli cu renume.
Toate școlile din județul Sibiu vor avea directori noi sau aproape toate, având în vedere opțiunile pe care le-au făcut candidații care au obținut până acum note de trecere. Există posturi pentru care nu a optat niciun candidat, cel mai probabil fiecare dintre profesorii care au pornit la drum în acest concurs având școala sau liceul preferat. Așa stând lucrurile, notele slabe, care i-au trimis pe unii dintre candidați acasă, au lăsat fără doritor anumite posturi.
Lista privind opțiunile, centralizată de IȘJ, conține 136 de opțiuni, mai multe decât numărul candidaților declarați admiși la proba scrisă. Asta înseamnă că sunt mai mulți candidați care au optat pentru mai multe posturi, în unele cazuri pentru ambele posturi de director și director adjunct în aceeași școală. În același timp, lista cuprinde mult mai puține opțiuni față de numărul de posturi vacante. Județul Sibiu are disponibile 149 de posturi de directori și 48 de director adjunct, pentru școli, licee și grădinițe.
Opțiunile făcute acoperă 106 posturi de directori și 30 de posturi de directori adjuncți, ceea ce înseamnă că cel puțin 43 de posturi de directori și 18 de directori adjuncți vor rămâne neacoperite. Spunem cel puțin, pentru că în cazul candidaților care au optat pentru mai multe posturi, aceștia vor ocupa doar unul, dacă primesc punctaj de trecere la următoarea probă.
Problema cea mai importantă în acest moment este că sunt licee și școli din județ care nu au nicio opțiune. Un exemplu este Colegiul Național Octavian Goga, pentru care nu și-a depus candidatura niciunul dintre candidați. La Lazăr, nu există opțiune pentru director adjunct. La fel, la Liceul de Artă există o singură opțiune pentru director, dar niciuna pentru director adjunct. Nici la Școala „Regina Maria” nu există decât o opțiune pentru director. La Școala 13, nu a optat nimeni pentru postul de director. Aceeași situație este și la Școala 4, unde e opțiune doar pentru director adjunct.

IȘJ: Foștii directori, picați la examen, rămân pe posturi

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Sibiu a transmis, într-un comentariu, că posturile care nu vor fi ocupate prin acest concurs vor fi asigurate în continuare de vechii directori, care sunt în prezent detașați pe posturi, deoarece nu există alte prevederi legale.

„Deocamdată nu există nicio precizare legală care să întrerupă detașarea actualilor directori pe funcție la unitățile de învățământ unde nu s-a înscris nimeni pentru etap a II-a (proba interviului). Ca atare aceste unități de învățământ vor avea aceiași directori și directori adjuncți până pe 31 august 2022 sau până la organizarea unui nou concurs”, a scris Constantin Dincă, referitor la situația rezultată în urma concursului de directori.

Se va ajunge astfel la o situație paradoxală: profesori care nu s-au preocupat să participe la concursul de ocupare a posturilor sau, mai grav, care nu au trecut acest examen vor fi directori în continuare, la școlile unde au fost numiți anterior.
ACTUALIZARE:

Ministerul Educației: Funcțiile rămase vacante se ocupă prin detașare

Am cerut un punct de vedere Ministerului Educației, referitor la situația creată, întrebările trimise fiind suficiente pentru a acoperi incertitudinile legate de posturile care vor rămâne neocupate, după acest concurs. Am întrebat, așadar, ce se întâmplă cu posturile neocupate, dacă vor fi asigurate de directorii aflați în funcție, dacă este corect să rămână pe post directori care nu au participat la concurs sau au picat acest examen. Răspunsul a fost unul bazat pe metodologia de concurs, care lămurește destul de bine ceea ce ar trebui să se întâmple la finalul acestor examene.
„Potrivit articolului 27 din metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în funcțiile de director sau de director adjunct rămase vacante (după încheierea concursului) sau în cazul vacantării unor funcții de director sau de director adjunct din unități de învățământ de stat, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, de un cadru didactic titular, numit prin detașare în interesul învățământului sau prin delegarea atribuțiilor specifice funcției, în conformitate cu legislația în vigoare, prin decizia inspectorului școlar general.
Prioritate la ocuparea funcțiilor rămase vacante după organizarea concursului au persoanele care au promovat concursul.
De altfel, în diversele intervenții pe această temă, ministrul Educației a anunțat că anul viitor va fi organizat un nou concurs pentru funcțiile de conducere rămase vacante în urma încheierii concursului aflat în derulare”, transmite Biroul de Presă al Ministerului Educației (sublinierea le aparține).
Ce reiese din acest răspuns, la fel cum reiese de fapt din articolul 27? Că inspectoratele școlare vor trebui să detașeze noi directori, pe posturile care vor rămâne neocupate, iar alegerea profesorilor va trebui să se facă în special dintre persoanele care au promovat concursul și nu au reușit să obțină posturile pentru care au optat. Detașarea va fi făcută cel mai târziu până la finalul anului, iar ministerul ar urma să organizeze, mai devreme sau mai târziu un nou concurs.
De altfel, cei de la Ministerul Educației au făcut precizări ulterioare, la solicitarea noastră: „Prin posturi vacante ne referim la toate posturile rămase neocupate în urma organizării concursului și emiterii deciziilor de numire pe post, ca urmare a promovării concursului, respectiv posturi ce se vor elibera în urma unor eventuale demisii după data de 10 ianuarie 2021 din rândul celor care au ocupat posturile prin concurs.

Proba interviului la concursul de directori

Etapa care urmează este proba interviului, pentru care școlile trebuie să facă propuneri de membri în comisia de organizare.
Procedura de desfășurare a interviurilor presupune evaluarea competențelor de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității, apoi evaluarea abilităților de rezolvare a unor situații-problemă și competențele digitale, de utilizare a calculatorului. Strategia de dezvoltare trebuie să fie pe patru ani, așezată pe maxim 5 pagini. Competențele digitale se demonstrează cu ajutorul unui editor de text, a unui document de tip excel și acțiuni elementare de salvare, denumire, expediere a mesajelor e-mail.
Potrivit legislației în vigoare, pentru a fi admiși la proba interviului, candidații trebuie să obțină punctajul minim 7.
Reamintim că la prima probă din 15 octombrie pentru ocuparea posturilor de directori din județul Sibiu, s-au prezentat la examen 173 de candidați, din 188 înscriși inițial. La finalul probei, una tip grilă, nu mai puțin de 58 de profesori au primit note mai mici de 7, fiind astfel respinși. Contestațiile depuse de o mică parte din cei care ai picat proba au fost și ele respinse, notele obținute după contestare fiind mai mici de 7. Celor 113 candidați admiși li s-au adăugat apoi și cei trei candidați admiși la proba specială, dedicată celor care nu au putut participa la prima sesiune din motive de Covid, la care a mai fost un respins și doi neprezentați.
REZULTATELE LA PRIMA PROBĂ POT FI CONSULTATE PE SITE-UL IȘJ SIBIU.
Candidații au avut opțiunea să-și anonimizeze numele pe parcursul concursului, însă 25 dintre aceștia au preferată să-și facă publice identitățile. Asta nu modifică cu nimic desfășurarea probelor, dar parcursul și notele acestora sunt publice permanent. Cea mai mare notă la proba scrisă a fost 9,60, primită de candidatul SB_057. Acesta și-a înscris opțiunea pentru postul de director al Liceului „Gheorghe Lazăr” din Sibiu, fiind de altfel și singurul candidat care țintește acest post.

Ce prevede metodologia de concurs pentru interviu

Art. 16. (1) În perioada prevăzută în calendarul de desfășurare a concursului, candidații declarați admiși la proba scrisă încarcă în aplicația informatică dedicată cererea privind opțiunea pentru unitatea/unitățile de învățământ, respectiv funcția/funcțiile pentru care candidează.
(2) După promovarea probei scrise, un candidat poate opta pentru participarea la proba de interviu la una sau mai multe funcții distincte.
(3). La finalul perioadei prevăzute la alin (1), inspectoratul școlar publică, pe site-ul propriu și prin afișare la sediu, lista candidaților pentru fiecare unitate școlară și pentru fiecare categorie de funcții.
Art. 17. (1) În vederea desfășurării probei de interviu, inspectorul școlar general emite deciziile de constituire a comisiilor de evaluare a probei de interviu, cu cel puțin 5 zile inaintea perioadei planificate pentru desfășurarea interviului.
(2) Comisia de organizare a concursului realizează graficul de desfășurare a probelor de interviu și stabilește locurile de desfășurare a acestora. Graficul se publică pe site-ul propriu al inspectoratului școlar și se afișează la sediul acestuia.
(3) Reprezentantul inspectoratului școlar, președinte al comisiei de evaluare a probei de interviu, are obligația convocării membrilor comisiei la data, ora și locul de desfășurare a probei.
Art. 18. Organizarea și desfășurarea probei de interviu se realizează conform procedurii elaborate și publicate de către Ministerul Educației cu cel puțin 15 zile înainte de perioada desfășurării probei de interviu din cadrul concursului. Comisiile de evaluare a probei de interviu răspund de aplicarea și respectarea procedurii.
Art. 19. Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: CCR va anunța luni, 2 decembrie, dacă va anula turul I al prezidențialelor

Curtea Constituțională a României va anunța luni, 2 decembrie, la ora 17, decizia privind turul I al alegerilor prezidențiale.Curtea...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect