5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Este important ca angajații să se simtă apreciați, respectați și acceptați. Retrasib

Cele mai citite

Retrasib, parte a grupului internațional SGB-SMIT, e unicul producător din România de transformatoare de putere pana la 400kV. De la Sibiu, transformatoarele pleacă în toată Europa și nu numai, susținând proiecte majore de energie regenerabilă, de transport și distribuție de energie electrică.

La acest moment, compania deține un portofoliu de produse unic pe piața din România, ca magnitudine. Prezența sa activă, de peste jumătate de secol, în Sibiu, legitimează și confirmă „rețeta” de succes a unei companii care nu doar a rezistat testului vremelniciei, ci a instituit un model al performanței într-o economie în continuă mișcare. În centrul acestei reușite, așa cum ne declară conducerea companiei, au stat întotdeauna OAMENII.
Despre această valoare fundamentală am dorit discutăm cu Isabela Boldor (Hr Manager) și cu oamenii Retrasib care fac parte din povestea companiei.x

Isabela Boldor – HR Manager Retrasib

„Retrasib este o poveste de decenii care a format generații de specialiști, OAMENI care au scris istoria Retrasib până astăzi și o lasă moștenire”

Sunteți implicați în mod constant în proiectele din comunitate. Ne puteți spune care este proiectul preferat / de suflet și de ce?
Isabela Boldor – HR Manager Retrasib:
Un proiect de suflet pentru noi este implicarea în sprijinirea și educația co-piilor SOS Satele Copiilor. Acest tip de inițiativă are un impact profund asupra comunității, deoarece educația este che-ia dezvoltării personale și profesionale. Prin oferirea de resurse sau activități extracuriculare, putem ajuta acești copii să își descopere potențialul și să aibă oportunități mai bune în viață.
Motivul pentru care acest proiect îmi este atât de drag este că educația poate schimba vieți și poate contribui la redu-cerea inegalităților sociale. Văd cum un sprijin adecvat poate transforma nu doar destinul unui copil, ci și viitorul unei în-tregi comunități. Viitoarele generații sunt viitorul Retrasib. Suntem responsabili, să ne pregătim de acum! Retrasib nu este doar o companie din Sibiu. Retrasib este o poveste de decenii care a format generații de specialiști, OAMENI care au scris istoria Retrasib până astăzi și o lasă moștenire viitoarelor generații, pe care le pregătesc!

Din punct de vedere al relației interumane, cât de important este să implicați și angajații în evenimentele externe, din comunitate?
Implicarea angajaților în evenimentele externe din comunitate este extrem de importantă, este o strategie win-win care contribuie la dezvoltarea unei culturi organizaționale pozitive și la responsabilitate socială.
Participarea la evenimente atât interne, cât și externe, ajută la creșterea coeziunii echipei și la consolidarea relațiilor dintre angajați, dintre oameni.

Acum aveți 320 angajați la Retrasib. Cum reușiți să îi motivați pentru a rămâne loiali companiei?
O atmosferă de lucru plăcută, respectul reciproc și susținerea colegială. Este important ca angajații să se simtă apreciați, respectați și acceptați.
Comunicare deschisă și întreținerea unui dialog constant și deschis cu angajații, unde aceștia pot exprima opinii și sugestii, le oferă un sentiment de apartenență și contribuție.
Atu-ul companiei ține, cu siguranță, și de stabilitatea și unicitatea produselor și a proceselor de lucru.

„CONTINUĂM SĂ CREȘTEM PONDEREA DOAMNELOR ÎN COMPANIE”


Care este ponderea doamne versus domni în compania dvs? Doamnele ocupă poziții și în producție sau doar în zona TESA?
Actual, ponderea doamne pe întreagă companie este de 20%. Avem doamne atât în producție, cât și la TESA. Continuăm să creștem această pondere prin adaptarea proceselor tehnologi-ce și promovarea diversității: de gen, personalități, caractere.


Discutând de partea motivațională a angajaților, ce proiecte interne aveți în vedere în această perioada sau în perioada următoare?
Avem câteva proiecte interne care sunt implementate și altele care vor urma în această perioadă sau în viitorul apropiat.
Oferim cursuri de formare, ateliere sau sesiuni de coaching, ajutăm angajații să își dezvolte abilități noi și să se simtă sprijiniți în cariera lor.
Inițiative de sănătate și bunăstare: avem proiecte care promovează un stil de viață sănătos, cum ar fi sesiuni de sport, activități de mindfulness sau workshop-uri despre gestionarea emoțiile/stresului.
Flexibilitate la locul de muncă: avem o politică de lucru flexibil, cum ar fi opțiuni de muncă de acasă sau un program de lucru flexibil, care poate con-tribui la un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală.
Teambuilding-uri și activități de grup: organizăm activități de teambuilding, care pot întări legăturile dintre co-legi și pot îmbunătăți colaborarea.
Proiecte de responsabilitate socială: implicăm angajații în proiecte/evenimente comunitare
Mentorat și coaching: programul de mentorat în care angajații mai experimentați pot ghida colegii ți astfel se crează un mediu de învățare continuă

Feedback constant: crearea unei culturi care să încurajeaza feedback-ul constructiv, atât din partea angajaților către management, cât și invers, pentru a îmbunătăți mediul de lucru.


„OAMENII, INOVAȚIA, CALITATEA/SUSTENABILIATEA…”


Care este succesul recrutării în Retrasib?
Atunci când profesioniștii din Resurse Umane manifestă empatie, aceștia sunt capabili să se conecteze cu angajații, să abordeze problemele cu sensibilitate și să răspundă nevoilor și preocupărilor acestora.
Ce angajăm și pe ce ne focusăm este caracterul oamenilor, în primul rând, și bunăvoința, disponibilitatea de a crește conform scopului comun: dez-voltare, stabilitate în ceea ce facem și, evident, focus pe calitate, eficientă și comunicare.


Pentru o clipă vă rugăm să vă puneți în postura colegilor din producție. Ce ați răspunde la întrebarea: De ce aleg să lucrez și, mai ales, de ce să rămân să lucrez la Retrasib?
Decizia de a lucra și de a rămâne la Retrasib este susținută de un mix de oportunități de dezvoltare, un mediu de lucru plăcut și un angajament față de excelența profesională. În cadrul companiei am avut parte de un schimb de experiență unic, în care Specialistul de Recrutare, colegul meu Doru Nicula chiar s-a pus în postura colegilor din producție și a lucrat cot la cot cu ei timp de 3 săptămâni.

#oamenii Retrasib


Munciți foarte mult în timpul săptămânii și am vrea să va întrebăm cum petrec oamenii Retrasib la evenimentele organizate de firma ? Câte petreceri/evenimente aveți într-un an bun?
Petrecerile și evenimentele organizate de firmă sunt o modalitate excelentă de a construi echipa și de a întări relațiile între colegi, între oameni. Angajații au ocazia să interacționeze într-un mediu mai puțin formal, să se cunoască mai bine și să dezvolte relații mai strânse.
Într-un an, organizăm multe evenimente, spre exemplu: „Petrecerea de sfârșit de an”, „Petrecerea Familiei”, team-building-uri, workshop-uri, „Ziua mediului/SSM”, evenimente cu activități și competiții sportive. Cu tradiție și dor, ne implicăm, dansăm, ne jucăm, ne bucurăm împreună de noi.


Puteți face un top 3 al valorilor Retrasib, în ceea ce va privește?


Desigur! Oamenii, Inovația, Calita-tea/Sustenabiliatea.


Vă mai rămâne timp și pentru viață personală? Cum arată concediul dvs de anul acesta?
Este important să găsești un echi-libru între viața profesională și cea per-sonală. Concediul este o oportunitate excelentă de a te deconecta, a te relaxa și a petrece timp cu cei dragi. În concediul de anul acesta am ales activități care îmi oferă bucurie, timp de calitate petrecut în compania celor dragi.
În Retrasib promovăm echilibrul între viață profesională și cea privată. Înțelegem și susținem că o persoană este motivată și eficientă doar atunci când e în balans mental și fizic, iar noi suntem răspunzători să ne susținem colegii în această direcție.

Retrasib se conjugă la viitor

Claudia Gherghel-Diaconeasa CEO Retrasib


Suntem setați pe creștere și dezvoltare. În fiecare „colț” al fabricii se desfășoară cel puțin un proiect de investiții/dezvoltare procese. Clienții ne doresc produsele, portofoliul crește, țările în care livrăm sunt tot mai multe, la fel condițiile tehnice sunt pe trend de schimbare înspre un produs din ce în ce mai sustenabil.

Claudia Gherghel-Diaconeasa CEO Retrasib

Ne pregătim viitorul prin internshipuri, multiple training-uri, upgrade-uri tehnologice și de digitalizare. Suntem permanent pe trend progresiv, iar cine crede în valorile și felul nostru de a face lucrurile, e binevenit în povestea noastră!

Experienţa unică: oameni-producţie-conectare

Doru Nicula (Specialist recrutare): Majoritatea succesului în recrutare constă, în primul rând, în înțelegerea nevoilor companiei și în cunoașterea pro-fundă a culturii organizaționale și a cerințelor postului. În tot procesul de recrutare, care poate dura de la o zi până la o lună, este esențial să se mențină comunicarea deschisă și onestă cu candidatul pe tot parcursul acestuia.
Oamenii se conectează prin sentimente. Cred că, în ultimii ani, specialistul HR este perceput tot mai mult că un soluționator, mai ales într-o companie multinațională. De aceea, consider că empatia nu poate lipsi din acest peisaj.
Pe lângă toate aspectele sofisticate și complexe ale unui departament de HR, oamenii de HR care sunt dedicați altor oameni, atrag și păstrează în mare mă-sură, oamenii potriviți.
Fiind o persoană iubitoare de provocări și nou, acest domeniu de activitate al Retrasib-ului mă atrage prin unicitatea lui.
În această companie se simte „miros” de oportunitate, de dezvoltare profesională, iar acest lucru îmi păstrează dorința vie de a învața și performa cât mai mult alături de niște oameni cu profesii unice.

Ce le place angajaților în Retrasib

Sunt tare încântată să văd că avem colegi de 30 ani, de 20 ani, de 10 ani, de 5 ani, de o luna, de o săptămână. Avem și colegi care sunt în pensie și au ales să împărtășească mai departe, din cunoștințele lor, următoarelor generații. Le mulțumim tuturor și îi invit să ne răspundă chiar colegii noștri la întrebare.

Echipa Retrasib

Mircea Beza (maistru bobinaj, 31 ani vechime în companie): „Tehnologia de care dispune, implementarea de noi tehnologii”.


Cristian Peczenic (tehnician calitate, 14 ani vechime în companie): „Modul de lucru este unic. Nu este monotonie”.


Rodica Rasinariu (maistru atelier izolații, 31 ani vechime în companie): „Colectivul și mediul de lucru”.

Beza Viorica (producție atelier izolații, 5 ani vechime în companie): „Natură muncii pe care o desfășor în companie”.


Banc Lucian (autoclavă&ulei/pază, 35 de ani vechime în companie): „Colaborarea și învățarea persoanele cu mai puțină experiență din companie”.

Duiuleasa Cristian (șef departament service, 11 ani vechime în companie):Implicare colectivă în procese unice într-un mediu de lucru aflat într-o continuă dezvoltare”.


Rotariu Florin (bobinator, 33 ani vechime în companie): „ Îmi place faptul că îmi pot desfășura muncă individual”.


Nucu Adrian (macaragiu, 4 ani vechime în companie): „Flexibilitatea programului și procesul tehnic unic”.


Trif Grigor (șef schimb circuite secundare, 31 ani vechime în companie): „Procesul de dezvoltare continuu a proceselor (modernizarea)”.


Fagetan Eusebiu (montaj și asamblare bobine, 1,5 ani vechime în companie): „Colectivul, flexibilitatea postului, programul de lucru”.


Octavian Cărată (tehnician autoclavă și ulei, 34 ani vechime în companie): „Domeniul unic și interesant. Procesele complexe în care suntem implicați”.


Giurculet Florin (șef schimb asamblare bobine, 20 ani vechime în companie): „Echipa și colectivul în care prestez”.

#oameniiretrasib

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

FABULOS: Medieșeanca Alexia Preda va merge la Survivor 2025

Medieșeanca Alexia Preda este primul concurent care şi-a câştigat locul la concursul Survivor 2025 în urma votului publicului.Timp de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect