4.1 C
Sibiu
vineri, ianuarie 24, 2025

INTERVIU EXCLUSIV. Mauro Peneda, CEO WIZZ AIR Malta: „Este important să eliminăm percepția că un preț mai mic al biletelor înseamnă calitate scăzută”. Ce spune despre o posibilă cursă Sibiu-București

Cele mai citite

WIZZ AIR dă un nou restart Aeroportului Internațional Sibiu. Aeroportul sibian intră într-o nouă etapă de dezvoltare, odată cu extinderea parteneriatului cu compania aeriană WIZZ AIR, care va opera, începând din luna august 2025, cele mai multe rute aeriene de pe aeroportul sibian. Parteneriat care, în acest an, la peste un deceniu de colaborare, a fost extins cu 6 noi rute aeriene spre Vestul și Centrul Europei.

În plus, compania va aloca o a doua aeronavă bazei acesteia de la Sibiu. Cele șase noi rute sunt spre Viena, Hamburg, Frankfurt-Hahn, Basel, Roma-Fiumicino și Madrid. Trebuie spus că ruta Sibiu – Hamburg, operată de Wizz Air de pe aeroportul sibian, este singura din Transilvania. Noul management al WIZZ Air a venit, miercuri, special la Sibiu, pentru a prezenta noua strategie.

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană din România, a anunțat continuarea extinderii bazei sale din Sibiu prin alocarea unei a doua aeronave în vara anului 2025, marcând un total de 33 de aeronave în România. Sibiul are o importanță crucială pentru Wizz Air, iar compania este încântată să crească capacitatea din orașul transilvănean, adăugând peste 320.000 de locuri în vara anului 2025, o creștere cu 58% față de vara trecută. Baza va opera 11 rute către șase țări și va crește totodată frecvențele a trei rute existente. 

În acest context, Mauro Peneda, directorul general al WIZZ Air Malta, a acceptat un dialog deschis cu redactorii Sibiu 100%, în care am vorbit despre noile rute aeriene ce vor fi operate de Wizz Air de pe aeroportul sibian din luna august, despre colaborarea cu conducerea Aeroportului Internațional Sibiu. Și despre cum privește investițiile în infrastructura aeroportului, despre evoluția prețului biletelor de avion în general, pe sectorul low-cost, dar și despre legătura specială dintre Germania și Sibiu.

Mauro Peneda, directorul general al WIZZ Air Malta

„Avem un parteneriat foarte puternic cu comunitatea și cu aeroportul din Sibiu”

Sunteți una dintre companiile aeriene care a cunoscut, an de an, o dezvoltare excepțională, devenind unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de profil. Care sunt punctele forte care v-au poziționat aici?           

Într-adevăr, suntem un grup care este acum unul dintre cei mai relevanți jucători din acest peisaj european. Suntem mândri să operăm acum o flotă totală de 226 de aeronave, ceea ce este foarte semnificativ. Pe lângă aceasta, avem o ambiție și un portofoliu de comenzi minunate, care ne vor duce la 500 de aeronave în următorii ani.

ADN-ul nostru este Europa Centrală și de Est, iar aceasta este o parte intrinsecă a grupului WIZZ. Așadar, suntem lideri de piață în cea mai mare parte a acestei regiuni. Suntem foarte mândri de amprenta noastră specială în România, unde deținem mai mult de jumătate din piață. Avem o cotă de piață de 55% și continuăm să creștem semnificativ, ceea ce îmi spune că vom fi capabili nu doar să ne apărăm, ci să creștem și mai mult pe această poziție de piață, pe care o apreciem foarte mult.

Și o mare parte din ceea ce suntem astăzi a fost construită pe această regiune, pe acești oameni, pasagerii și angajații pe care îi transportăm și de care avem grijă. Acum, avem acest avantaj strategic extraordinar, care este un aflux constant de multe aeronave de nouă generație, în fapt ultima generație de Airbus A321, care sunt cele mai eficiente aeronave din întreaga industrie.

Deci, avem cele mai bune active, cu impact mare pe piețe și credem cu tărie că sunt receptate și pregătite să suporte această capacitate suplimentară. Așadar, România iese în evidență în acest sens. În acest context, suntem foarte hotărâți să continuăm să creștem pe piața românească și iată-ne astăzi la Sibiu. Am fost destul de fericit și mândru să fac astfel de anunțuri în ultimele luni în alte părți ale țării. Așa că să sperăm că putem menține această tendință. Avem un parteneriat foarte puternic cu comunitatea din Sibiu și cu aeroportul din Sibiu.  

Cât de important este Aeroportul Internațional Sibiu și comunitatea locală pentru Wizz air?

Ei bine, autoritățile (n.red. – Aeroportul Sibiu și instituțiile locale) au partea lor în ecuație, în primul rând pentru a ne furniza infrastructura în care putem crește în mod durabil, rezilient și fiabil. Acest lucru înseamnă că trebuie să avem condițiile necesare.

Am făcut o inspecție rapidă la aeroport. Este o infrastructură complet nouă, cu un spațiu care oferă clienților, care sunt, în cele din urmă, cea mai importantă parte a ecuației, o experiență de călătorie plăcută, într-un terminal care are capacitatea de a  procesa în mod adecvat, cu servicii moderne și tehnologii de sine stătătoare, control automat al pașapoartelor.

Deci, toate aceste facilități creează mediul în care putem opera la timp în mod fiabil pentru clienți. Așadar, trebuie să fie o călătorie plăcută și fiabilă. În interiorul acestui mediu, desigur, privind din perspectiva elementul de cost, trebuie să fim eficienți din punct de vedere al costurilor, pentru că doar așa putem oferi cele mai competitive prețuri la bilete, astfel încât să putem democratiza sau să continuăm să democratizăm călătoriile și să permitem tot mai multor români să poată zbura și să umple aeronavele noastre. 

„Ori de câte ori desfășurăm un zbor, acesta trebuie să fie plin”

Rămâne Wizz air o companie low cost și oferă tarife bune pentru clienți?     

Deși înțeleg întrebarea dvs., cred că este important să eliminăm percepția că un preț mai mic al biletelor (n. red. low cost) înseamnă calitate scăzută. Nu suntem deloc de acord cu afirmația că un cost scăzut înseamnă calitate scăzută. Înseamnă costuri reduse. Înseamnă complicații reduse. Înseamnă că societatea noastră, ca organizație, este suficient de eficientă pentru a oferi, la același nivel de calitate ca un transportator tradițional, un preț al biletului mult mai accesibil, deoarece nu avem ineficiențele pe care le au marii transportatori pe distanțe lungi.

Astfel, considerăm că acestea sunt modele de afaceri destul de învechite, în care pentru a zbura de la punctul A la punctul B trebuie să faci legătura undeva. Din cauza acestui model, avioanele zboară goale. Așa că noi zburăm de la un punct la altul, cu un grad de ocupare foarte ridicat pe aceste zboruri. Deci, ori de câte ori desfășurăm un zbor, acesta trebuie să fie plin. Deci nu există risipă de resurse.

Aceasta este, în primul rând, cea mai importantă parte a ecuației. Apoi, bineînțeles, dacă aeronava este cea mai eficientă de pe piață în ceea ce privește consumul de combustibil, se adaugă și aceasta. Și dacă suntem o organizație disciplinată, care, de asemenea, nu produce risipă în propria structură, atunci, în cele din urmă, suntem competitivi și putem oferi același nivel de calitate ca orice altă companie aeriană tradițională cu servicii complete. 

Dublăm capacitatea și aducem cu ea șase rute noi deschise”

Puteți să ne spuneți dacă aveți proiecte viitoare legate de Sibiu? Desigur, ceea ce este foarte important pentru noi sunt zborurile sau destinațiile noi operate de pe aeroportul nostru…

Revenind la întrebarea dvs. anterioară privind parteneriatul local, autoritățile locale ne ajută să înțelegem mai bine nevoile specifice ale sibienilor, ale cetățenilor și ale călătorilor. Așa că studiem împreună cu acesteia și având sprijinul lor, identificăm care sunt cele mai bune destinații sau cele mai multe, cele pe care comunitatea le cere cu adevărat, le solicită, de care are o nevoie reală. Așa că, având în vedere acest lucru, poziționăm această a doua aeronavă pe lângă una existentă. În baza de aici.

Deci, practic, dublăm capacitatea și aducem cu ea șase rute noi deschise: Madrid, Roma, Viena, Hamburg, Frankfurt – Hanh și Basel. Așadar, veți vedea în mod clar o aliniere între ceea ce noi credem că este o comunitate locală, foarte interconectată cu Germania și regiunea germană sau, să-i spunem, cu această regiune vest-europeană din jurul Germaniei, Elveției și marilor capitale europene: Madrid, Viena, Roma.

Deci, într-adevăr, aceasta este oferta noastră, din care puteți înțelege clar orientarea, care credem că este aliniată la această legătură puternică pe care regiunea Sibiu și Transilvania o are cu Germania. De asemenea, adăugăm frecvențe mai mari pe rutele existente, cum ar fi Munchen -Memmingen, Nurnberg și Karlsruhe, care înregistrează, de asemenea, o creștere a frecvențelor curselor. Credem că acestea sunt aliniate cu nevoile populației locale și ne vor permite să stimulăm aceste călătorii suplimentare. În viitor, vom continua să evaluăm noile idei și nevoile actualizate ale populației și vom explora mai multe idei pe parcurs.  

Prețul biletelor de avion a crescut constant în ultimii ani. Care sunt cauzele acestor creșteri?

Prețul biletelor este foarte dinamic și complex. Nu este un număr pur, un număr fix pe care îl puteți vedea evoluând în timp. Deci, crește și scade în funcție de sezon sau de vârful de sezon, chiar și în funcție de zilele săptămânii, cu cât timp înainte cumperi, ce fel de tarif cumperi. În mod evident, există un mediu macro de evoluție a prețurilor combustibilului, a dolarului față de euro, a costurilor locale ale inflației.

Deci, desigur, este un mediu inflaționist în general. Prin urmare, nu putem preveni escaladarea unora dintre costurile noastre, care s-ar putea materializa sau nu în prețul biletelor. Dar există o sezonalitate și există și un element de cerere și ofertă. Prin dublarea ofertei, avem tendința de a ține prețurile sub control. Dar intenția noastră va fi întotdeauna de a le menține la un nivel minim. Ceea ce ne dorim, într-adevăr, este să stimulăm călătoriile, așa că știm că este un element fundamental să putem menține prețurile biletelor la un nivel scăzut. Așadar, aceasta este o activitate pe care o desfășurăm constant.

„Voi fi în echipa Ronaldo până voi muri”

Cursa aeriană Sibiu – București ar putea deveni o țintă pentru Wizz Air în viitorul apropiat? Ar putea fi fezabilă pentru companie?

Cred că este o întrebare firească de pus din perspectiva oricărui român sau a oricărei persoane din Sibiu. Cu toate acestea, modelul nostru de afaceri în România nu include zborurile interne, domestice. Mă întorc la comentariul meu despre sustenabilitate și despre dimensiunea și nevoia de a menține zborurile complet pline, pentru a fi sustenabile din punct de vedere economic și al mediului. Distanța rutelor față de logistica noastră, adică aeronava noastră, nu este cea mai potrivită pentru a conecta puncte care nu sunt suficient de îndepărtate unele de altele. Așadar, rareori efectuăm zboruri atât de scurte. Există diferite companii aeriene pe piață, care cred că au vocații diferite. Și totul se reduce la flota pe care o operează. Așa că ai destinații sau rute care sunt mai potrivite pentru tipul de aeronavă cu care zbori.

Deci, în acest caz, din păcate, cred că nu avem aeronava potrivită pentru zborurile interne din România. Îi lăsăm pe alți jucători să facă asta. Astfel, piața rămâne diversă și competitivă, ceea ce cred că este un lucru bun. Nu există niciun fel de îndoială.

În final, pentru a mai destinde atmosfera, am o curiozitate personală dincolo de activitatea dumneavoastră ca CEO al Wizz Air Malta, în plan sportiv și din punct de vedere al performanțelor deosebite. Leonardo Messi ori Cristiano Ronaldo? Roger Federer ori Rafael Nadal?

Oh, acestea sunt două întrebări foarte-foarte dificile. Deci, pentru cei care nu știu, sunt portughez. Așa că întrebarea Ronaldo versus Messi este una foarte ușoară. Voi fi în echipa Ronaldo până voi muri. Este unul dintre motivele mele de mândrie națională și el este un simbol pentru tineri. Este un sportiv uimitor și un model în atât de multe privințe.

Sunt un mare fan al lui Roger Federer. Cred că el reprezintă performanța de vârf, un lucru pe care îl susțin chiar și în viața mea profesională. Este unul dintre cei mai complecși sportivi, un gentleman și cred că este o persoană de la care toată lumea s-ar putea inspira puțin. Așa că sunt în echipa lui Federer. Cosmin, își mulțumesc foarte mult. A fost plăcerea mea.

Și eu vă mulțumesc pentru deschidere.      

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate
Ultimele știri

UE cumpără 146 de milioane de doze de vaccin anti Covid. România nu e printre statele care a semnat contractul

Uniunea Europeană alocă o sumă uriașă pentru noi achiziții de vaccinuri anti Covid produse de Moderna.Comisia Europeană a anunţat...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect