20.2 C
Sibiu
duminică, octombrie 27, 2024

eveniment

Bursa de Spectacole de la Sibiu își așteaptă noii participanți

Publicitate

Cele mai citite

Bursa de Spectacole de la Sibiu, structură asociată a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), anunță o nouă sesiune de înscrieri deschisă până în data de 1 mai 2017. Taxele de participare rămân aceleași ca în cea de-a doua perioadă de înscrieri. Mai multe informații despre beneficiile incluse în fiecare pachet și costurile aferente, găsiți pe www.sibfest.ro.
100 de participanți, din domenii diverse ale artelor spectacolului, și-au anunțat prezența în primele două perioade de înscriere s-au derulat în perioada februarie-aprilie. Astfel, companii independente de stradă, dans, teatru, muzică, instituții publice, directori de festivaluri și impresari artistici vor ajunge la Sibiu, din țări precum Argentina, Australia, Bulgaria, Canada, Cehia, China, Cipru, Croația, Coreea de Sud, Danemarca, Estonia, Germania, India, Israel, Iran, Italia, Lituania, Macao, Malaesia, Marea Britanie, Macedonia, Maroc, Portugalia, România, Senegal, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania sau Turcia. Printre participanții înscriși la Bursă  se numără și companii ale căror spectacole pot fi văzute în cadrul FITS 2017. Organizatorii dezvăluie zilnic, pe pagina de facebook a Bursei (Sibiu Performing Arts Market), numele participanților din acest an.  La Bursa de Spectacole, fiecare participant poate alege pachetul care îl avantajează cel mai mult și în care se încadrează.
O dată cu noua sesiune de înscrieri la Bursă, anunțăm deschise și înscrierile pentru atelierele programate. Participarea la evenimentele Bursei nu presupune taxă de participare, care se percepe doar pentru cei care vor să apară în catalogul Bursei, să beneficieze de promovare și vizibilitate în mediul internațional prin rețeaua de contacte a Bursei. Pentru celelalte evenimente organizate (conferințe, panel talk, întâlniri operative de lucru) nu este necesară înscrierea în prealabil.
Cea de-a XXI-a ediție a Bursei de Spectacole se desfășoară în perioada 12-17 iunie, la Hotel Ibis Sibiu și se adresează persoanelor implicate în artele spectacolului, de la directori de festivaluri mici, medii sau mari, la directori de companii artistice, instituții de stat, impresari artistici, artiști independenți sau directori de teatre din toată lumea. În cadrul Bursei, participanții au ocazia să se implice în cadrul unor întâlniri unice, să intre în contact și să-și contureze conexiuni cu personalități marcante ale vieții artistice contemporane, cu vastă experiență în domeniul cultural. Personalitățile vin la Bursă și la festival să descopere artiști naționali și internaționali sau să dezvolte proiecte și parteneriate cu aceștia.
An de an, în cadrul Bursei de Spectacole, se organizează ateliere și masterclass-uri coordonate de directori de festivaluri importante sau de mari coregrafi contemporani, în funcție de specificul evenimentului.
Ce sunt masterclass-urile?
Masterclass-urile reprezintă întâlniri cu mari coregrafi/Meetings and classes with great choreographers, fiind structurat în două părți, una teoretică – de introducere și prezentare succintă a conceptelor și principiilor de mișcare folosite în crearea unui spectacol și o parte practică – experimentarea metodelor de lucru.
Există deja, confirmarea primilor coregrafi. Prima întâlnire va avea loc în 12 iunie, cu faimoasa Noa Wertheim, de la Vertigo Dance Company, Israel, care semnează coregrafia spectacolelor invitate la FITS 2017, „Yama” și „Vertigo 20”.
Și, de asemenea, cel de-al doilea masterclass va avea loc în 14 iunie, cu reputatul coregraf japonez, Akihiro Yamamoto, de la Yamamoto Noh Theater, companie prezentă la FITS cu spectacolul „Poveşti no cu aripi şi vin” (“The Feather Mantle” and “The Red-faced Imp”).
Atelierul Festivalurile în secolul 21 se desfășoară în perioada 13 – 15 iunie și este moderat de Nelson Fernandez, Director NFA International Arts & Culture, Regatul Unit al Marii Britanii, care va fi în dialog cu Leman Yilmaz – Director IKSV/Istanbul Theatre Festival (Turcia), Andrew Comben – Chief Executive, Brighton Dome & Brighton Festival (Marea Britanie) și Tamara Arapova, International programmes/projects, Golden Mask Festival (Rusia).
Cui se adresează atelierul?
Atelierul se adresează atât producătorilor tineri de festivaluri, studenților la arte sau management cultural, membrilor departamentelor culturale din cadrul instituțiilor, dar și oricărei persoane dornice să afle mai multe despre organizarea unui festival.
Discuția se concentrează pe identificarea trăsăturilor caracteristice fiecărui festival, prezentat din perspectiva realizării programului, a poziționării geografice, a obiectivelor strategice, a relației esențiale pe care festivalurile au dezvoltat-o cu artiștii, producătorii și comunitatea locală, națională și internațională, a diversității surselor de finanțare și a parteneriatelor care susțin dezvoltarea festivalurilor.
Din ce fonduri este finanțat?
Pentru aceste ateliere, cei interesați să participe trebuie să se înscrie în prealabil, accesul fiind gratuit în limita locurilor disponibile, 30 locuri la dans și 20 de locuri la atelierul despre festivaluri. Înscrierile se pot face accesând link-ul. (https://sibiuperformingartsmarket.formstack.com/forms/workshops_registration)
 

Publicitate

Publicitate

spot_img

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Mihai Cotei, cavalerul care a ținut spada pentru România într-un turnir internațional

Cavalerii au existat în istorie. Nu neapărat așa cum sunt prezentați în filme, întotdeauna drepți și galanți, însă mitul...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect

slot gacor

10 situs togel terpercaya

toto togel 4d

toto slot

toto togel 4d

toto togel 4d

agen togel

situs togel

10 situs togel terpercaya

bo togel terpercaya

slot gacor

10 situs togel terpercaya

toto togel 4d

toto slot

toto togel 4d

toto togel 4d

agen togel

situs togel

10 situs togel terpercaya

bo togel terpercaya