16.8 C
Sibiu
joi, mai 2, 2024

Spitalul Județean a făcut ancheta internă în cazul asistentului cu coronavirus. DSP și ISU nu reușesc să finalizeze ancheta epidemiologică

Publicitate

spot_imgspot_imgspot_img

Publicitate

Cele mai citite
Publicitate

Cazul asistentului Sergiu Danciu, de la Spitalul Județean, confirmat cu viorusul SARS CoV-2 (coronavirus), a trimis în izolare mai mulți medici și pacienți din spital. Potrivit anchetei interne a spitalului, șapte persoane, personal medical, sunt scoase din activitate.
Asistentul medical Sergiu Danciu se află în acest moment la Spitalul de Boli Infecțioase, din subordinea Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, ca urmare a rezultatului testului de coronavirus. Acesta a fost pozitiv, după ce asistentuul a reclamat simptome mai multe zile la rând, timp în care a venit la serviciu, în Secția Anestezie Terapie Intensivă a spitalului, dar a vizitat și mai mulți pacienți privați, cărora le oferă servicii medicale în particular. Ancheta făcută de conducerea spitalului a relevat că mai multe persoane au intrat în contact cu asistentul, însă cercul de contacți care afi trebuit să fie depistat de DSP, ISU și celelalte instituții nu a fost stabilit în totalitate.
În spiptal, lucrurile par a fi conturate, în urma anchetei: „În urma analizării riguroase a situației, precizăm că, în momentul de față, funcționarea secției ATI a SCJU Sibiu nu este in pericol datorită lipsei de personal. Ca urmare a anchetei efectuate, în momentul de față se află  în izolare la domiciliu ca urmare a contactului direct și apropiat cu Sergiu Danciu, următorii: 1 medic specialist, 2 medici rezidenți, 4 asistente medicale și 2 infirmiere. Totodată, ca urmare a acestui contact, a trebuit modificat întreg programul de lucru a secției ATI I, pe ambele etaje, în condițiile în care asistentul a părăsit postul său de lucru (etajul 2) și s-a plimbat în întreaga secție ATI, inclusiv în blocul operator.”
Comunicatul spitalului spune că „asistentul angajat în cadrul secției ATI a spitalului efectuează în timpul liber îngrijiri la domiciliu, iar începând din 16 martie a intrat în contact cu o familie revenită în țară din Germania. Cu această familie, asistentul a avut 3 contacte în decurs de o săptămână, iar primele sale simptome au apărut din data de 22 martie, cu mult înainte ca în secția ATI a SCJU Sibiu să existe vreun caz suspect sau confirmat cu noul coronavirus, primul pacient suspect fiind internat în 26 martie.”
Ce mai reiese din anchetă: În data de 22.03.2020, asistentul a afirmat că are tempertură 37,4 C fără altă simptomatologie, el fiind la serviciu. Asistenta șefă i-a cerut repetarea măsurării temperaturii corporale precum și să anunțe medicul de gardă, conform protocolului. Cu toate acestea, asistentul nu a respectat indicațiile formulate la acea dată.
În zilele de 26 și 27.03.2020, aflat în tură de după-amiază, asistentul ATI a descoperit că are febră peste 38C dar nu a respectat regula de a anunța superiorul ierarhic (asistentă șefă sau medic șef) și nici medicul de gardă.
” Într-adevăr, în data de 26.03 a consemnat în fișa de triaj epidemiologic că are temperatura 38C, dar nu a anunțat un superior. În data de 27.03, asistenta șefă a secției a aflat la ora 17.30, de la o infirmieră, că asistentul în discuție are febră. Ca urmare, a reacționat prompt și l-a îndrumat, prin intermediul medicului de gardă la serviciul de gardă Boli Infecțioase. Conform fișei postului asistentului medical, acesta are obligația ”să comunice imediat angajatorului și/sau angajaților desemnați orice situație de muncă care reprezintă un pericol pentru sănătatea și securitatea lucrătorilor”.
Totodată subliniem faptul că, în toată această perioadă, (22-27 martie) dar și în general, asistentul ATI nu a respectat consemnul de a nu părăsi etajul unde a fost desemnat și nu a purtat mască chirurgicală de protecție (așa cum reiese din declarațiile ulterioare ale colegilor). Comportamentul său a pus în pericol sănătatea și viața colegilor precum și a pacienților pe care i-a îngrijit.”
 
Referitor la pacientul suspect de Covid 19 îngrijit de asistent în data de 26.03, conducerea spitalului susține că „acesta a ajuns în Terapie Intensivă după ce întreg personalul, inclusiv asistentul, s-a echipat complet, împreună cu medicul rezident, conform protocoalelor de protecție personală. Prin urmare, infectarea din această sursă este imposibilă”.
„În data de 26.03.2020, dar și actualmente, secția ATI dispune de suficiente materiale de protecție personală pentru a desfășura o activitate normală, chiar și în eventualitatea în care toate paturile vor fi ocupate de pacienți Covid. Singurele materiale de protecție care se distribuie personal de către medicul șef sau medicul de gardă, din motive care țin de o gestiune eficientă sunt măștile de tip FFP2 sau FPP3, fără a exista o limitare ca număr. Restul materialelor de protecție sunt depozitate în locuri unde are acces tot personalul sanitar. Nu s-a impus nici o perioadă de timp raportat la cât trebuie personalul sanitar să stea îmbrăcat cu echipament de protecție Covid, dar recomandarea a fost să fie folosit de echipe diferite timp de 4 ore, pentru a putea face economie. În caz de disconfort pronunțat, managementul secției a încurajat ca personalul să fie schimbat de alte echipe la intervale mai scurte de timp.
Concluzia anchetei este că asistentul nu a respectat obligațiile sale profesionale și protocoalele de la nivelul secției ATI și, prin acțiunile sale, a expus secția, colegii și pacienții unor riscuri suplimentare grave. După ce vor fi disponibile și rezultatele anchetei derulate de Direcția de Sănătate Publică și, în funcție de evoluția situației si gravitatea efectelor, vom lua in calcul chiar și formularea unei plângeri penale pentru infracțiunea de nerespectare a măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor contagioase (Art. 352 Codul Penal). „Acest caz ne arată cât de vitală este respectarea cu strictețe a obligațiilor profesionale și a protocoalelor de lucru din spital. Fac un apel la toți membrii personalului să respecte regulile stabilite fără nicio abatere, pentru că așa se protejează pe ei înșiși, pe colegii lor și pe pacienți” transmite conducerea spitalului. SCJU Sibiu face tot ceea ce este posibil cu resursele pe care le are la dispoziție pentru a asigura condiții de siguranță atât personalului cât și pacienților și a preveni răspândirea COVID-19 în cadrul instituției medicale.
Pentru a preîntâmpina repetarea unor astfel de situații, SCJU va implementa măsuri suplimentare în baza Ordinului 74533 din 28 martie al Departamentului pentru Situații de Urgență. Printre măsuri se numără monitorizarea respectării regulilor de protecție printr-un responsabil desemnat pentru fiecare tură de serviciu.
Reamintim cetățenilor că, pentru o informare corectă, aceștia au la dispoziție canalele oficiale ale Ministerului Sănătății, Ministerului de Externe, Ministerului Afacerilor Interne și Departamentului pentru Situații de Urgență.Autortățile sibiene care coordonează acțiunile în cazul epidemiei de coronavirus, respectiv DSP, ISU, Prefectura Sibiu, nu au oferit deocamdată informații referitoare la ancheta epidemiologică desfășurată în afara spitalului, cu persoanele care au intrat în contact cu asistentul Sergiu Dordea. Este vorba despre clienții săi, care au beneficiat de asistență medicală la domiciliu, și familia de români reveniți din Germania, care se presupune că l-a infectat pe asistent cu virusul coronavirus.” se mai arată în comunicatul spitalului.

Publicitate

Publicitate

spot_img

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Camelia Constantinescu: ”Am vrut să miroasă casa bunicilor iar a ceară de albine”

Casa ce miroase a ceară de albineCa să ne dăm seama cum arată o lumânare făcută din ceară de...

Locuri de muncă

spot_img
Shortcode field is empty!

Știri pe același subiect