-2.6 C
Sibiu
sâmbătă, ianuarie 11, 2025

Bieltz: lucrări de mântuială

Cele mai citite

Sibienii de pe strada Eduard Albert Bieltz se plâng că lucrările de modernizare de aici se desfăşoară prea… româneşte. Asfaltul de proastă calitate şi peticit încă de pe acum, canalele descoperite şi bordurile uzate sunt tot atâtea motive pentru care oamenii le bat obrazul edililor. Deşi municipalitatea cheltuieşte, anul acesta, aproape 1,9 milioane de lei pentru strada lor, locuitorii de pe E. A. Bieltz nu cred că investiţia va avea mare succes. Deja, se văd semnele unei reabilitări necesare, în viitorul apropiat. „Strada arată dezastruos după nici câteva luni de la reînceperea lucrărilor, porţiuni de stradă începute şi neterminate, se poate spune că s-a petecit nou, în loc de asfaltarea care ar fi trebuit să fie nouă din toate punctele de vedere, asfaltul de cea mai proastă calitate a început deja să se sfărâme după nici o lună de la punerea lui pe carosabil şi pe trotuare, mai jalnic decât atât nici că se putea, mai mult, bordurile, noi nouţe puse în urmă cu 8 luni înainte de a se turna straturile asfaltice (petecele), arată acum ca după 20 ani de folosinţă în cele mai grele condiţii de trafic”, acuză un cititor al săptămânalului „Sibiu 100%”, într-un mesaj transmis pe site-ul nostru. La faţa locului, lucrurile nu stau deloc altfel decât au fost descrise. Pe stradă domnesc, nestingherite, craterele şi resturile de materiale. Pericol pentru circulaţie ªantierul arată ca şi cum o explozie i-ar fi alungat pe muncitori, lăsând totul în voia sorţii nu se ştie până când. Pentru şoferi, biciclişti şi pietoni deopotrivă, câte o capcană aşteaptă la tot pasul. Cea mai mare problemă nu sunt peticele din asfalt, nici asfaltul care nu este turnat la nivelul canalelor, nici felul în care au fost înlocuiţi stâlpii electrici şi nici bordurile care lipsesc pe alocuri, ci zecile de canale descoperite. ,,Se pare că a reînceput furtul capacelor de canal la Sibiu. Cei ce le-au furat nu le pot folosi la nimic, decât la fier vechi”, remarcă Virgil Popa, viceprimarul responsabil de lucrări. Atât rigolele de pe marginea carosabilului, cât şi canalele de pe trotuare, sunt precar semnalizate, cu roţi de tractor, bucăţi de paleţi, borduri sparte şi te miri ce alte obiecte, parcă picate din cer, nu aşezate de o mână de muncitor responsabil. Cel mai mare astfel de crater măsoară cam un metru în diametru şi se găseşte la intersecţia străzilor Bieltz şi Cimitirului, chiar lângă un indicator de „Stop”. De altfel, chiar dacă în capătul dinspre ªoseaua Alba Iulia încă se mai află echipele de muncitori ale firmei Comtram, porţiunea oficial finalizată numără peste 20 de canale descoperite, identificate de fotoreporterul Sibiu 100%. Pe oamenii de pe şantier nu pare să-i deranjeze, au învăţat să se descurce. „Ai grijă la groapă!”, strigă un lucrător către colegii săi din faţă, în timp ce se mută un utilaj. Dar locuitorii de pe stradă nu sunt nici pe departe la fel de mulţumiţi. „Asta-i România! Aşa suntem, aşa se lucră la noi. Fără cap…”, comentează şoferul unei Dacii albe, la vederea gropilor care pândesc în asfalt. ªantierul continuă toată vara Municipalitatea sibiană a alocat un total de 3,98 milioane de lei, din bugetul local, pentru modernizarea de pe Bieltz. Anul acesta, la continuarea lucrărilor, se vor cheltui aproximativ 1,87 milioane, iar şantierul care se întinde spre Piaţa Iancu de Hunedoara trebuie să se încheie până la începutul iernii, potrivit reprezentanţilor administraţiei. Iar în ceea ce priveşte lipsa capacelor de canal, edilii dau vina pe hoţii de fier vechi. Viceprimarul Virgil Popa a declarat că speră ca strada să fie redată circulaţiei la mijlocul lunii noiembrie. Ploaie = inundaţii Orice ploaie mai puternică provoacă inundaţii pe strada Bieltz, recent refăcută. ,,La fiecare ploaie scurtă, apa curge şiroaie pe trotuare, nicidecum prin şanţuri spre canale, care oricum nu există! Asta este calitatea lucrărilor pe strada Bieltz, lucrare recent terminată de către Comtram”, se plânge Georgiana M., o locuitoare din zonă. Aurelian Banu

Publicitate
Ultimele știri

Peste 140 de tone de material antiderapant pe autostrăzile și drumurile naționale din Sibiu

A fost o noapte lungă pentru angajații Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, care au acționat cu 171...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect