6.3 C
Sibiu
joi, noiembrie 28, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

O elevă din Mediaş a luat locul IV la Olimpiada Internaţională de Limbă, Literatură şi Spiritualitate Românească

Cele mai citite

De-a lungul timpului, în municipiul Mediaş au existat numeroase persoane care au făcut cinste oraşului de pe Târnava Mare. Fie că a fost vorba despre educaţie, fotbal, arta plastică sau muzică, fiecare medieşean a reprezentat cu mândrie şi demnitate domeniul ales. De aceasta dată, este vorba despre Francesca Buta, elevă a Şcolii Naţionale de Gaz Mediaş, care a obţinut locul patru la Olimpiada Internaţională de Limbă, Literatură şi Spiritualitate Românească. Competiţia s-a desfăşurat la Oradea, iar Francesca s-a clasat a 4-a dintr-un total de 90 de elevi din România, Moldova, Serbia şi Ucraina.

Medieşeanca spune că dincolo de ceea ce a însemnat această competiţie, a fost o oportunitate pentru a-şi depăşi propriile limite.

“Concursul de la Oradea a fost probabil cea mai provocatoare competiţie prin care am trecut până acum. Totul s-a desfaşurat foarte repede, încât nici nu am putut realiza nimic din tot ce s-a întamplat acolo. Sunt foarte mulţumită pentru că am reuşit să mă întorc acasă cu un premiu frumos şi pentru că am reuşit să fac faţă stresului. Dincolo de ce înseamnă competiţie, pentru mine acest concurs a însemnat mult mai mult decât atat, adică o oportunitate de a-mi depaşi propriile limite, pentru că studiez la un profil economic unde am dezavantajul de a avea în programă doar 3 ore de literatură pe săptămână, nu precum restul colegilor care au 9 ore pe săptămână. Până la urmă a fost o performanţă, pentru că ea se naşte prin pasiune şi acesta este şi locul pe care şi-l doreşte olimpiada de literatură, să nască în noi o pasiune care să dureze tot restul vieţii, chiar dacă nu facem o profesie din acest lucru”, susţine Francesca Buta, elevă a Şcolii Naţionale de Gaz Mediaş.

La rândul său, Ligia Csiki, profesorul care a pregătit-o pe Francesca Buta, spune că reuşeşte să-i motiveze pe elevi prin mai multe strategii înţelese de-a lungul timpului, să le realizeze prin înţelegerea pe care a dobândit-o la catedră, dar şi mizând pe înţelegerea copiilor în raport cu necesităţile lor de viaţă.

“Este dificil într-un sistem care nu ţine seama de necesităţile unui copil în formare, să ajungi la o performanţă pe domeniul acesta destul de vitregit, care înseamnă limbă, literatură şi spiritualitate. Lucrurile se întâmplă din aproape în aproape, cu o pregătire la clasă, care înseamnă o implicare a lor activă în studiul textului literar, în diverse strategii de atragere la carte sau lectură, în diverse strategii care înseamnă şi conştientizarea că ei fac parte dintr-o civilizaţie cu rădăcini foarte vechi şi care merită să fie perpetuată în primul rând prin efortul acesta de a vorbi o limbă română foarte frumoasă. Apoi, cred că o astfel de performanţă înseamnă şi conştientizarea că munca individuală este cheia oricărui succes şi de ce nu, faptul în sine de a scrie. Sunt câteva strategii pe care am înţeles de-a lungul timpului să le realizez prin înţelegerea pe care am dobândit-o la catedră, dar şi mizând pe înţelegerea copiilor în raport cu necesităţile lor de viaţă”, susţine Ligia Csiki, profesorul care a pregătit-o pe eleva medieşeană.

 

 

 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Coliziune între două TIR-uri pe A1. Trafic îngreunat în zona municipiului Sibiu

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că traficul rutier se desfășoară dirijat, pe prima bandă, pe...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect