Circa 1000 de vizitatori, studenți sau absolvenți de studii superioare, cu sau fără experiență de muncă au fost prezenți astăzi la prima zi a Târgului de Cariere, având de ales dintr-o paletă largă de oferte de joburi de la cei 27 de angajatori prezenți la eveniment.
„La această ediție am observat un interes crescut din partea companiilor de a participa la evenimente de recrutare precum TdC, motiv pentru care avem o prezență considerabilă din partea companiilor, atât locale, cât și din afara Sibiului, care vin cu oferte de angajare cu posibilități de relocare în Cluj, Brașov, București, Iași, Deva sau Mediaș. De asemenea, varietatea oportunităților profesionale este mai mare față de ediția din toamnă odată cu apropierea sezonului de vară: găsim multe programe de internship sau practică, pe lângă mult-căutatele job-uri cu normă întreagă. Ne bucurăm să vedem un număr mare de tineri care au trecut azi pragul Târgului de Cariere și așteptăm în continuare restul sibienilor la Centrul de Afaceri și mâine, pentru a doua zi a evenimentului, între orele 10 și 16” susține Louisa Olar, manager de proiect al rețelei TdC.
Atmosfera de lucru din cadrul companiei și posibilitatea promovării, în topul aspectelor favorabile acceptării unui loc de muncă de către candidați.
Potrivit sondajelor de opinie în rândul vizitatorilor, circa 65% dintre acestia declară ca atmosfera de lucru din cadrul companiei și posibilitatea promovării, alături de siguranța la locul de muncă și pachetul salarial sunt câteva dintre motivele pentru care ar accepta un loc de muncă.
Din primele evaluări reiese și faptul că mai mult de 50% dintre tinerii prezenți la târg au studii conforme domeniului în care activează profesional sau în care și-ar dori un loc de muncă, voluntariatul fiind cea mai populară formă de experiență acumulată după terminarea studiilor.
Jumătate dintre candidații intervievați sunt deschiși antreprenoriatului, iar majoritatea celor care lucrează în companii au declarat că și-au schimbat locul de muncă datorită unor oportunități mai bune în carieră sau datorită faptului că nu li se ofereau suficiente training-uri sau seminarii.
În ceea ce privește specializarea participanților primei zi a TdC, aproximativ 30% dintre aceștia sunt specializați în IT, restul având pregătire și experiență în domeniul financiar, auto/ automotive sau marketing, un procent de 31% dintre vizitatori având studiile superioare încheiate.
Companiile se declară mulțumite de pregătirea candidaților de anul acesta
Angajatorii prezenți anul acesta la târg au observat o evoluție față de edițiile precedente ale TdC, în ceea ce privește pregătirea tinerilor aplicanți, declarând că aceștia sunt mult mai deschiși în discuțiile cu reprezentanții companiilor, pot oferi informații mult mai detaliate atât despre așteptările față de locul de muncă, dar și despre compania la care aplică și se prezintă cu CV-uri mai bine structurate și adaptate la locul de muncă dorit.
Reprezentanții companiei Stefanini s-au declarat impresionați de faptul că unii candidați au prezentat CV-uri redactate într-un mod creativ, adaptate cerințelor postului la care aplică, sugerând tinerilor ce vor participa mâine la TdC să se orienteze către astfel de abordări de CV-uri pentru pozițiile disponibile în cadrul companiei.
Prima zi de târg dezvăluie câteva povești de succes din cadrul TdC
Organizatorii Târgului de Cariere Sibiu au fost plăcut surprinși să reîntâlnească în prima zi de târg reprezentanții unor companii care au fost recrutați în anii precedenți prin rețeaua TdC, dar care în ediția de anul acesta activează pe poziții de recrutare în cadrul companiei pe care o reprezintă.
Estera, asistent manager în cadrul companiei IMC declară: ”Deși am absolvit studii de comunicare și PR, în sezonul din toamna 2014 al Târgului de Cariere am aplicat la IMC pentru o poziție de asistent manager. Am fost imediat angajată și iată că am revenit în primul sezon al anului acesta la TdC, însă de data aceasta, în calitate de reprezentant al unui angajator.”
Câțiva dintre tinerii sibieni care au venit astăzi la TdC în căutarea unei cariere au avut de asemenea parte de o reacție promptă din partea companiilor, candidații bine pregătiți pentru pozițiile la care au aplicat fiind chemați la o discuție în vederea angajării chiar după încheierea programului din prima zi de târg.
Unul dintre participanții care au fost invitați să susțină un interviu imediat după discuția din cadrul târgului este Paul, absolvent de studii de asistență socială, care a aplicat pentru poziția de IT Helpdesk Technician, în cadrul Stefanini.
Cei 27 de angajatori prezenți la târg cu oferte din industrii diverse, de la construcții și industria componentelor auto la servicii clienți, consultanță, IT & software așteaptă și mâine tinerii în căutarea unui job, internship sau program de pratică la Centrul de Afaceri Sibiu, între orele 10:00 – 16:00. Totodată, universitățile “Alma Mater” și “Lucian Blaga” sunt și ele prezente la eveniment oferind consiliere academică și feedback pe CV.
Partenerii Premium ai evenimentului sunt Arvato Bertelsmann, Romtex Anjou Aeronautique și Sykes, iar în calitate de parteneri s-au alăturat Târgului de Cariere companiile Autoliv, Bearing Point, Schaeffler România și Stefanini. Alături de aceștia, printre companiile care mai participă la Târgul de Cariere Sibiu se numără Ceprocs, CGS, Continental Sibiu, IMC, Keep Calling, Kromberg & Schubert, KUKA Systems România, Reken, Visma Services și Wenglor.
Partenerii media ai Târgului de Cariere Sibiu sunt Wall-Street.ro, Kiss FM, Zile și nopți, Ziare.com, Business 24, Sibiu 100% și Radio TV Sibiu. Evenimentul este organizat cu sprijinul asociațiilor studențești AIESEC, AEGEE, ELSA, Solidus, împreună cu partenerii instituționali strategici: Universitatea ”Lucian Blaga” Sibiu – Biroul Orientare în Carieră a Studenților, Consiliere Psihologică și ALUMNI, Universitatea ”Alma Mater” Sibiu, dar și AJOFM Sibiu.