6.3 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Manager Hendrickson Sibiu: Suntem aici pentru a rămâne

Cele mai citite

La începutul anului 2015, grupul Hendrickson, o companie americană solidă financiar, cu capital privat, a achiziționat fabrica de arcuri lamelare, cu o tradiție de peste 125 de ani pe piaţa sibiană. În acești 2 ani, Hendrikson și-a dublat numărul angajaților și a investit masiv pentru îmbunătățirea tehnologiei și a calității produselor fabricate. Cum a ajuns compania unul dintre cei mai importanți furnizori de arcuri lamelare pentru toți marii producători de camioane din Europa, ne spune Marius Hociotă, director resurse umane.
Ce doriţi să ştie sibienii despre compania Hendrickson? Ce aduce nou la nivel de producţie?
La începutul anului 2015, fabricile de producţie ale grupului austriac Frauenthal din Franţa, Austria şi România, au fost achiziţionate de către Hendrickson Internaţional din SUA. Hendrickson este liderul mondial în producţia şi furnizarea de sisteme avansate de suspensie pentru industria globală de vehicule comerciale, iar prin această achiziţie şi-a extins prezenţa teritorială şi în Europa, urmând să dezvolte, împreună cu producătorii de camioane de aici, sisteme inovative şi integrate de suspensie. Fabrica din România este situată în Sibiu, în zona industrială de est, pe fosta platformă COMPA.
Care sunt principale produse ale firmei şi în ce domenii sunt folosite?
La fabrica din Sibiu producem arcuri lamelare, care sunt parte integrantă în suspensia vehiculelor comerciale. În industrie, ele se clasifică în două mari categorii: arcuri parabolice, destinate în principal TIR-urilor şi altor vehicule comerciale, şi arcuri trapez, care intră în echiparea vehiculelor de mare tonaj, folosite în construcţii sau cu destinaţii speciale.
camion
Ce înseamnă la nivel de management să fabrici componente care sunt folosite pentru export?
Aici, în Sibiu, producem şi livrăm piese de prim montaj pentru toţi fabricanţii de camioane din Europa: MAN, Scania, Volvo-Renault, Daimler, Leyland-DAF, Iveco. Fiecare dintre clienţii noştri sunt, în fapt, nişte coloşi în această industrie şi, de aici, cerinţele lor de calitate şi de respectare a angajamentelor ferme de livrare. Producem arcurile, plecând de la bara de oţel şi ajungând la produsul finit, care urmează să fie montat pe maşină. Procesul de fabricaţie este unul complex şi include prelucrarea la cald a foilor de arc, tratamentul termic, ecruisarea, vopsirea iar, în final, montajul şi ambalarea.
Dacă în cazul maşinilor mici, pe durata lor medie de utilizare, nivelul de încărcare la care sunt folosite este mult sub capacitatea proiectată, în cazul camioanelor, situaţia este diametral opusă, acestea fiind, de regulă, utilizate la capacitatea maximă de încărcare. De aici şi o responsabilitate mai mare asupra calităţii produselor noastre.
Dacă înţelegem asta, am putea să ne facem o imagine de ansamblu despre ce înseamnă, la toate nivelurile manageriale şi de execuţie din fabrică, să produci arcuri lamelare în condiţii de calitate ridicată, să respecţi termenele de livrare şi să garantezi siguranţa produselor.
De altfel, sloganul Hendrickson „The world rides on us” – „lumea călătoreşte pe noi” oglindeşte cel mai bine importanța în industria automotive a arcurilor lamelare.
Cum apreciaţi stadiul actual de dezvoltare al firmei Hendrickson deschise la Sibiu?
În ultimii 5 ani s-a investit semnificativ în fabrica din Sibiu pentru a dubla capacitatea de producţie a acesteia de la aprox. 12.000 tone/an la aproape 25.000 tone/an. În acelaşi timp, investiţiile au vizat şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi creşterea siguranţei la locul de muncă pentru salariaţii noştri.
La acest moment, lucrăm la capacitate maximă. Avem foarte multe echipamente şi locuri de muncă la care nu întrerupem activitatea şi unde ne organizăm în programe de tură continuă sau 4 schimburi, pentru a face faţă planului de livrări. Pe scurt, suntem mereu într-o continuă dezvoltare.
Aveţi aproape 500 de angajaţi. Cum vă fidelizaţi forţa de muncă?
Pentru noi, resursa umană este valoarea cea mai de preţ pe care o avem şi, de aceea, ne preocupăm continuu de dezvoltarea profesională, motivarea şi cointeresarea angajaţilor noştri faţă de obiectivele companiei.
Totodată, prin împărtăşirea cunoştinţelor dobândite către colegii noştri mai tineri, asigurăm, de fapt, viitorul acestei companii şi devenim, la rândul nostru, lideri. Aceasta este cheia fidelizării forţei de muncă în compania noastră: învăţarea continuă.
Ne concentrăm eforturile la baza piramidei, prin programe de formare pentru conducătorii de echipamente, la care au acces toţi salariaţii care sunt dispuşi să înveţe şi doresc să se dezvolte profesional în cadrul companiei, indiferent de data angajării sau de vârstă. Avem deja multe poveşti de succes în care, dintre operatorii noi, s-au format şefi de utilaje, în locuri de muncă complexe, unde nivelul de responsabilitate este ridicat. În acelaşi timp, nu-i scăpăm din vedere pe cei care asigură conducerea schimburilor – aşa-numitul management de linie – şi, de asemenea, pe cei care au responsabilităţi operaţionale în proces, în calitate sau în mentenanţă, pe care încercăm să-i sudăm ca şi echipă, să-i încurajăm să ia decizii şi să evolueze continuu.
Ce alte beneficii oferiţi pe lângă salariu?
Avem implementat un bonus anual de obiectiv pentru toţi salariaţii, în care există o pondere echilibrată între obiectivele individuale şi de grup. Acordăm bonusuri semnificative la plecarea în vacanţă, prime de Sf. Paşti şi Crăciun, prime lunare de prezenţă şi de performanţă. Asigurăm transportul navetiştilor pe 5 trasee de circulaţie care acoperă principalele localităţi din judeţ.
Abordăm o atitudine de corectitudine în relaţia cu angajaţii, ne respectăm întotdeauna angajamentele luate, prin negociere individuală sau colectivă şi asigurăm transparenţă decizională. Informaţia trebuie să circule, oamenii au nevoie să fie informaţi în permanență.
Ce oportunităţi de angajare oferă compania în acest moment? Ce condiţii trebuie să îndeplinească angajaţii dumneavoastră?
Am început campania de angajări în urmă cu 2 ani şi am ajuns, în felul acesta, să ne dublăm numărul de angajaţi. Am avut episoade în care am angajat masiv, în perioade scurte de timp, şi, de aceea, interesul nostru a fost focusat pe orientarea şi integrarea noilor angajaţi, pe acomodarea lor la cerinţele postului şi la sarcinile de lucru.
În principal, toţi noii angajaţi debutează ca operatori maşini-unelte, în secţia de producţie, şi, mai departe, la finalizarea perioadei de acomodare, cei care doresc şi dovedesc potenţial sunt incluşi în programele noastre de formare internă şi dezvoltaţi în continuare în cadrul companiei, pe poziţii cheie sau promovaţi în alte echipe de elită – cum este cea de mentenanţă.
În acelaşi timp, angajăm şi operatori care au o calificare în domeniu: vopsitori, prelucrători prin aşchiere, operatori maşini comandă numerică, electricieni, hidraulicieni.
Ce calităţi apreciaţi cel mai mult la un candidat pentru un post în companie?

Onestitatea şi sinceritatea. Să nu se eschiveze, să-şi asume responsabilităţi.
Cum vedeţi viitorul firmei Hendrickson România?
Hendrickson
Hendrickson

Fabrica de arcuri lamelare din Sibiu are o tradiţie de peste 125 de ani pe piaţa sibiană. Când a fost achiziţionată de grupul Hendrickson, ne confruntam cu o criză a comenzilor şi lucram doar 4 zile pe săptămâna; mesajul noii conduceri centrale a fost unul liniştitor şi puternic: „Suntem aici pentru a rămâne!”. După modul în care am evoluat de la acel moment (şi aici mă refer la investiţiile mari în utilaje pentru producţie şi cele de siguranţă, dar şi la angajările masive datorate politicii de creştere a comenzilor), cred că viitorul va fi unul cu multe provocări, şi, în final, cu realizări.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Biroul Electoral Central a decis. Toate voturile din primul tur al alegerilor prezidențiale vor fi renumărate

Biroul Electoral Central, a decis joi seara, renumărarea voturilor de la turul întâi al alegerilor prezidențiale din fata de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect