30 de reprezentanți ai unor unități de învățământ din 5 țări europene (Turcia, Grecia, Bulgaria, Polonia și Italia) au fost, în perioada 27 – 31 martie, oaspeții Școlii Gimnaziale Nr. 21 din Sibiu. Dascălii au venit în cadrul proiectului Erasmus+ „Learning through games to keep children at school” (Să învățăm prin joc, pentru a păstra copiii la școală).
Proiectul a început în septembrie 2015 și se va termina la finalul acestui an școlar. Ultima vizită pe care cadrele dicatice o vor face va fi în Grecia. Țara coordonatoare a proiectului este Turcia, iar coordonatorul de proiect în cadrul Școlii nr. 21 este prof. Ileana Carmen Damean.
Alexandru Tacoi, directorul instituției, dar și cadrele didactice implicate în proiect au decis să le prezinte musafirilor Sibiul tradițional. Astfel, i-au întâmpinat cu pâine și sare, port național, dansuri populare, dar și o serie de alte momente artistice care i-au impresionat de oaspeți. Unul dintre momentele emoționante, a fost acela în care, un cor de copii a intrepretat imnurile fiecărei țări în parte.
Pe parcursul săptămânii cadrele didactice din cele 5 țări au participat la worksho-puri alături de copii, la activități creative și discuții în care au fost implicați deopotrivă elevi și profesori ai Școlii Nr.21. De asemenea, au făcut turul Sibiului, au vizitat Muzeul de Icoane de la Sibiel și Muzeul în Aer Liber „Astra”, au mers la castelul Bran și au vizitat Pădurea Râșnovului.
Impresionați de implicare și de păstrarea tradițiilor
Înainte să plece din țara noastră, cei 5 coordonatori ai proiectului din celelalte țări europene (Asli Orgun Asutkalioglu din Turcia, Rosa Crispino din Italia, Nikos Sifakis din Grecia, Katarzyna Sasak din Polonia și Ayshe Alimustafa din Bulgaria) au spus că s-au simțit minunat, au învățat multe despre istoria noastră și s-au arătat impresionați felul în care românii și-au păstrat cu adevărat tradițiile.
„România a fost o experiență extraordinară datorită culturii sale. Este foarte important că vă păstrați tradițiile și asta ajută și la construirea viitorului. De asemenea, trebuie să menționez că în școlile din România găsești muncă în echipă și educație modernă. […] Vreau să vă spun să continuați în același fel, cu aceeași pasiune și să-i faceți în continuare pe elevii voștri să se exprime eficient cu ajutorul abilităților și prin joc ”, a spus Nikos Sifakis, coordonatorul Greciei.
Toți cei implicați în proiect consideră că în România sunt elevi foarte bine pregătiți, un sistem de educație strict, profesori care se implică în educarea copiilor și, la rândul lor, elevi creativi, receptivi, care abia așteaptă să participe la activități extracuriculare.
Printre diferențele dintre sistemele de învățământ se numără existența la noi a clasei 0, Istoria și Geografia care la ei se face încă din primele clase și orele de abilități care la noi se regăsesc mai mult decât la ei.