CFR Călători va introduce în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.
Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.
CFR Călători va opera rama electrică Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.
Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.
„În data de 20 noiembrie 2024, trenul va avea următorul orar: IR 16005 București Nord plecare 09:30 – Brașov sosire 12:00/ IR 16006 Brașov plecare 15:20 – București Nord sosire 17:53, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula după următorul program: IR 16001 București Nord plecare 05:40 – Brașov sosire 08:08 / IR 16002 Brașov plecare 08:43 – București Nord sosire 11:12.
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri.
Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Și, foarte important, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom”, a transmis CFR Călători.