Circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se desfăşoară de câteva zile pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri – Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13.
Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante – Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 metri, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 metri şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 de metri, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 – vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara – Aţel.
Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 de kilometri, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%.