La Liceul Tehnologic „Henri Coandă” Sibiu, a avut loc întâlnirea directorilor de licee tehnologice din judeţul Sibiu, a reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu şi a agenţilor economici, în vederea prezentării rezultatelor pentru activităţile derulate în decursul primului an a proiectului “Peer to Peer Tutoring: transferring successful methodology and learning strategy to reduce drop-outs in VET” sau „Educaţie de la egal la egal – strategie de succes în reducerea abandonului şcolar în şcolile VET„ din cadrul programului Leonardo da Vinci-Transfer de inovaţie.
Educaţia de la egal la egal are la bază dezvoltarea abilităţilor sociale la elevii cu risc de eşec şcolar, social, sau cu risc de abandon. Implementarea strategiei s-a realizat în cascadă, respectând principiul ierarharhic în formarea tutorilor din cadrul proiectului, respectiv formarea profesorilor, care la rândul lor au format ca tutori elevi cu rezultate şcolare deosebite şi cu disponibilitate de a împărtăşi din cunoştintele/ abilităţile /competenţele lor, altor colegi. Această strategie educaţională reprezintă o oportunitate în dezvoltarea competenţelor de viaţă şi de întrajutorare, pentru integrarea şi motivarea învăţării, pentru optimizarea interrelaţionării elev–elev, elev–profesor, pentru încurajarea voluntariatului şi dezvoltarea atitudinilor, convingerilor sau comportamentelor pozitive, ca rezultate concrete ale procesului de învătare.
În cazul educaţiei de la egal la egal este valorizată învăţarea experienţială, profesorii şi elevii devenind parteneri în procesul de învăţare, deoarece cu toţii află informaţii, folosesc tehnici de comunicare, lucrează în echipă, învaţă prin colaborare, pun la dispoziţia celorlalţi cunoştinţele şi experienţe proprii. Se creează astfel sentimentul că ceea ce ştim sau facem, merită să fie transmis aproapelui (şi egalului) nostru.
Proiectul este organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu, în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Henri Coandă” Sibiu, cu instituţii de profil şi şcoli din Italia şi Turcia.
Site-ul proiectului