Prin tradiţie, în sezonul de vară, românii iau cu asalt plajele din ţările apropiate. Buglaria şi Grecia sunt primele destinaţii pe listă. Urmează Turcia şi Croaţia. Cei mai temerari, dar cu mai multă dare de mână, aleg plajele din Italia sau Franţa. Albania încă nu e zonă de recomandat. Desigur, un drum cu avionul este mai comod, dar dacă familia e mai mare şi trebuie cărată neapărat toată casa, drumul cu maşina e o alegere mai bună. În plus, eşti liber să testezi mai multe plaje. Doar că alegerea variantei pe şosea implică o minimă pregătire a automobilului şi o alegere a traseului optim, atât din punct de vedere al potenţialelor pericole, cât şi al economiei de combustibil.
Planificarea călătoriei cu automobilul peste graniţiele României poate face diferenţa între un concediu reuşit şi un coşmar. În calcule trebuie luate atât pregătirea tehnică a automobilului cât şi cea a traseului. Uneori, costurile pot fi mult mai mari decât cele anticipate, la fel ca şi timpul pentru remedierea eventualelor defecțiuni. Cel mai probabil lucru care se poate întâmpla într-o călătorie lungă e o pană de cauciuc. Lucrurile se complică pentru maşinile de nouă generaţie la care, din economie de spaţiu sau de costuri, producătorii au decis să înlocuiască roţile de rezervă cu kituri de pană. Dacă sunteţi norocosul posesor al unor anvelope runflat aveţi mai puţine griji. Tehnologia Runflat se bazeaza pe o întarire a flancurilor la interiorul anvelopei la o pierdere bruscă a presiunii. Astfel, în caz de pană, cu anvelopele runflat se poate continua drumul cu încă 80 km la o viteză de 80km/h.
Citește mai mult pe jurnalul.ro