Statisticile arata ca 53% dintre romanii cu acces la internet, adica aproximativ 6 milioane de oameni au facut in ultimul an cumparaturi din mediul on-line. Conform studiului realizat de catre iSense Solution romanii cheltuie cei mai multi bani pe electronice, electrocasnice si haine.
De remarcat este faptul ca mediul shopping-ului on-line incepe sa devina atractiv pentru noi categorii de varsta. Studiile arata ca, cea mai mare crestere, de pana la 51% s-a inregistrat pe segmentul de varsta cuprins intre 45 si 54 de ani.
Cand vine vorba despre magazinele de pe inernet oamenii le prefera pe cele de unde au mai cumparat deja.
92% dintre responenti au declarat ca au cumparat din magazinele de pe internet produse electronice si electrocasnice.
Alti 86% s-au incumetat sa isi comande articole de imbracaminte si incaltaminte.
Usor de procurat de pe internet par sa fie si cosmeticele sau produsele farmaceutice. Peste 80% dintre cei chestionati au declarat ca au cumparat astfel de bunuri cel putin odata in ultimul an.
Sumele cheltuite pentru bunuri s-au situat undeva in pragul a 1000 de lei. Ceva mai darnici au fost romanii atunci cand vine vorba de servicii. Pentru acestea s-a cheltuit in medie 1300 de lei.
Lipsa timpului liber pentru a colinda magazinele, varietatea produselor si serviciilor dar si comoditatea s-au numarat printre motivele care i-au indemnat pe romani sa comande de pe internet.
Studiul a fost realizat pe parcursul lunii mai, pe un esantion de 914 respondenti cu varste de peste 18 ani, proveniti din mediul urban.