În anul 2016, reprezentanții Tursib promiteau, printre altele, după ce au majorat prețul unui bilet de la 1,5, la 2 lei, schimbarea întregii flote de autobuze. Promisiunile au fost făcute în ședință de consiliu local, tocmai pentru a justifica noul preț al biletului.
„Etapa care urmează în strategia noastră privind dezvoltarea și modernizarea transportului public local din Sibiu este înlocuirea flotei de autobuze de care dispune societatea noastră. Azi, deținem 107 autobuze, dintre care 40 sunt obținute în concesiune de la Consiliul local. Aceste autobuze au o vechime cuprinsă între 8 și 16 ani, având durata utilă de viață demult expirată. Asta înseamnă că facem eforturi substanțiale pentru a le menține în traseu. Reparațiile sunt costisitoare”, spunea atunci un reprezentant al Tursib, în fața consilierilor locali.
În 2017 cu surle și trâbițe se anunța un împrumut făcut de Tursib, de 55 milioane lei, cu o perioadă de rambursare de 10 ani, din care trebuiau să se cumpere autobuze noi.
“Din acest credit, Tursib va achiziționa în jur de 50 de autobuze cu normă Euro 6, cu dotări moderne. Pe lângă acestea, Primăria va achiziționa alte 10 autobuze Euro 6 din bugetul local și va aplica pentru obținerea de fonduri europene nerambursabile pentru achiziția a minim 30 de autobuze ecologice. Prin urmare, parcul auto Tursib se va înnoi aproape complet și în acest mod vom face mai atractiv transportul public pentru sibieni”, transmitea atunci, printr-un comunicat, primarul Astrid Fodor.
Suntem la mijlocul anului 2018, nici urmă de vreo flotă nouă, însă autobuzele Tursib cedează, unul câte unul, pe banii sibienilor.