Numeroşi sibieni şi turişti din toate colţurile ţării au venit, vineri seară, la deschiderea Târgului de Crăciun de la Sibiu, un eveniment aflat la cea de-a XII-a ediţie. Printre noutăţile manifestării se numără un patinoar în aer liber şi proiecţii cu urări de Crăciun şi sărbători de iarnă în numeroase limbi străine, pe clădirile din Piaţa Mare. Potrivit organizatorilor, această idee are la bază organizarea Summit-ului UE de anul viitor, găzduit de Sibiu, şi faptul că România va deţine preşedinţia Consiliului UE.
La deschiderea Târgului de Crăciun din Sibiu,a fost prezentă şi Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, care a dezvăluit cu această ocazie şi o parte dintre invitaţii din noaptea de Revelion, în Piaţa Mare, fiind vorba, printre alţii, de Ştefan Bănică Junior.
„Ne-am întâlnit aici pentru a porni, în primul rând, iluminatul festiv în Piaţa Mare şi să aprindem bradul de Crăciun, un cadou făcut comunităţii sibiene de către compania Scandia SA, un brand al Sibiului. Este un brad modern, într-un stil minimalist”, a spus Astrid Fodor.
Patinoar în aer liber, una dintre noutăţile ediţiei 2018 a Târgului
“Avem un patinoar, în primul rând. Am mai avut acum 4-5 ani. L-am readus şi ne bucurăm că am făcut asta. Multă lume l-a cerut şi credem că este un element foarte potrivit. Este un patinoar modern, frumos, minimalist, te poţi apropia la câţiva centimetri de el. În trecut era o construcţie mult mai complicată, părea poate un pic nepotrivită pentru un centru de oraş. O altă noutate o reprezintă modul în care am amplasat căsuţele. Cei care au venit anul trecut în special, când am ajuns la un număr destul de mare, de 100 de standuri, s-a putut vedea că se încurcau în vizite. Până atunci, încercasem să încurcăm un pic vizitatorii, ca să petreacă mai mult timp aici, dar deja când am depăşit 100 de standuri a devenit mult mai complicat. Acum sunt 110 standuri, dar le-am organizat foarte bine. Sunt nişte linii drepte, care permit oricui să viziteze standurile la rând. Seara, mai ales, era greu să faci cumpărăturile pe care şi ţi le doreai. Mai e vorba şi de un joc organizatoric. Din aer, se vede că aceste căsuţe formează cifra 100, un joc de a face o legătură cu Anul Centenarului”, spune Andrei Drăgan Răduleţ, managerul Târgului de Crăciun din Sibiu.
Şi proiecţia de lumini are o temă nouă anul acesta. Două laturi ale Pieţei Mari sunt acoperite cu urări de Crăciun şi de sărbători în diverse limbi internaţionale. “Am vrut să facem o legătură cu ideea că România va deţine preşedinţia UE anul viitor, dar şi cu faptul că va organiza un mare Summit european la Sibiu. Sunt şi în limbi pe care nici nu le pot citi, din păcate. În plus, faţadele clădirilor din Piaţa Mare au o altă culoare, un alt aspect. Le-am păstrat pereţii şi geamurile, dar ele arată ca şi cum ar fi din poveste, la streaşini se poate vedea şi ceva zăpadă – nu e adevărată. Mai avem şi o pădure de brazi în care ninge digital. Atmosfera, când ai în jurul tău mii de metri pătraţi de proiecţii, este frumoasă”, mai spune managerul Târgului de Crăciun Sibiu.
Târgul de Crăciun are anul acesta şi un nou concept în privinţa bradului, care a stârnit diverse reacţii.
“Ne era clar că vor fi diverse opinii. A trece de la un brad natural de Crăciun la un brad artificial este, din start, ceva controversat, poate. Însă această schimbare s-a dorit în primul rând pentru că a fost o firmă locală din Sibiu cu vechime de zeci de ani ce a vrut să se implice în acest proiect. A venit cu iniţiativa de a aduce ceva nou. Şi cred că, plecând de la acest punct, e un lucru foarte binevenit. Este un obiect decorativ acum, nu mai este doar un brad care simbolizează natura şi este ceva tradiţional sau mai vechi, e ceva modern Noi încercăm totuşi să aducem ceva nou în fiecare an. Nu este un târg de Crăciun bazat în mare parte pe o tradiţie veche de sute de ani. România, din păcate, nu are aşa ceva, aşa că luăm o abordare modernă. Mulţi turişti din străinătate apreciază că văd ceva nou şi chiar în Sud Est-ul Europei. Nu este o destinaţie tradiţională pentru Crăciun, dar încercăm să atragem atenţia”, a mai spus Andrei Drăgan.
Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în anul 2010 era vorba de 28.000 de înnoptări ale turiştilor în lunile noiembrie şi decembrie, iar în 2017 s-a vorbit despre peste 100.000. “E o creştere foarte mare. În realitate, numărul turiştilor este mult mai mare. Aţii nu înnpotează în Sibiu sau stau în apartamente în regim hotelier sau în pensiuni cu camere mai puţine. În acest weekend este absolut totul rezervat”, anunţă organizatorii evenimentului.
După deschiderea oficială a evenimentului, a urmat un concert susţinut de naistul Radu Nechifor şi Paula Seling.
Târgul de Crăciun de la Sibiu se desfăşoară până pe 3 ianuarie 2019.