Hotărârea privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru Autostrada Sibiu – Pitești a fost aprobată în ultima Ședință a Guvernului. Potrivit Executivului, contractul de execuție al lucrărilor nu ar fi putut fi semnat fără revizuirea proiectului, care, inițial, a fost întocmit în urmă cu 11 ani.
Guvernul a aprobat diferențele de traseu față de primul proiect al autostrăzii, din 2008. Dacă atunci se intenționa ca autostrada să înceapă în zona localității Veștem, la conexiunea cu viitorul drum Expres Făgăraș – Sibiu, în actualul document tehnic se arată că autostrada va începe de la intersecția cu Varianta de ocolire a Sibiului. Potrivit raportului tehnic, primul tronson al autostrăzii, Boița-Sibiu, care, în noul proiect, are o lungime de 14,15 km, va avea nouă structuri, reprezentând poduri, pasaje și viaducte. Mai mult, traseul a fost readaptat pentru protejarea zonelor de construcții, dar, mai ales, a zonelor protejate, un exemplu în acest sens fiind, Pădurea Mohu. Pentru preîntâmpinarea îngreunării traficului a fost reconfigurat și nodul rutier. Suma totală a investițiilor pentru construirea primului tronson al autostrăzii Boița-Sibiu ajunge la 1,13 miliarde de lei, și va fi asigurată din fonduri europene și naționale. Potrivit Guvernului, contractul de executare al lucrărilor va fi semnat săptămâna viitoare.
Necesitatea actualizării proiectului a fost impusă de modificările legislative și economice, precum creșterea prețurilor materialelor de construcții, dar și majorarea salariilor.