Timpul este un element extrem de preţios şi de aceea atunci când cineva îşi permite să ni-l folosească, acest lucru comunică diferenţă de statut. Astfel, a fi punctual sau nu la un interviu de angajare comunică respectul şi importanţa acordată angajatorului şi întâlnirii cu acesta. Pentru majoritatea românilor ,,sfertul academic” înseamnă timpul acordat cuiva ca să întârzie, dar în lumea civilizată „minutele academice” sunt cele cu care se poate ajunge înainte de ora stabilită la o întâlnire. Punctualitatea este primordială pentru un interviu de angajare, mai ales în cazul în care activităţile postului pe care doriţi să-l ocupaţi includ şi această cerinţă. Întârzierea poate irita şi insulta. Cu cât oamenii sunt făcuţi să aştepte mai mult, cu atât ei se simt mai umiliţi, se simt desconsideraţi şi inferiori ca statut social. De aceea, este mult mai bine să ajungeţi mai devreme (dar nu mai mult de 5-10 minute) decât să întârziaţi. Folosiţi aceste minute pentru a vă trage răsuflarea, pentru a observa câte ceva din cultura organizaţiei, pentru a vă face o primă impresie despre oamenii de acolo şi despre organizaţie în general. Sunt detalii care vă pot susţine tonusul şi atitudinea pozitivă cu care v-aţi pregătit pentru interviu. Es recomandat să fiţi amabili şi prietenoşi cu toată lumea, pentru că nu se ştie ce influenţă are secretara asupra deciziei de angajare. ªi dacă angajatorul este interesat şi asupra acestor detalii, puteţi cştiga punctaj înainte de începerea interviului propriu-zis. Uneori din cauza traficului aglomerat sau pentru că pur şi simplu aţi găsit cu greu adresa angajatorului, întârziaţi la interviu. În acest caz, scuza trebuie să fie plauzibilă, pentru a vă asigura interlocutorul că a fost o întâmplare nefericită.Sau, pentru a nu cădea în dizgraţie nu vă jenaţi să anunţaţi telefonic angajatorul estimând ora la care ajungeţi. Dacă întârzierea dvs. poate afecta timpul alocat unui alt candidat atunci solicitaţi o reprogramare a interviului, dacă acest lucru este posibil. Totuşi, pentru a evita astfel de situaţii este recomandat să alocaţi timp suficient pentru a ajunge la adresa stabilită, ple când de acasă cu 30 minute mai devreme pentru cazuri neprevăzute, evitând astfel să ajungeţi în faţa angajatorului agitat(ă) şi superstresat(ă). În cazul în care nu cunoaşteţi zona puteţi merge în recunoaştere cu o zi sau două înainte pentru a localiza adresa. Dacă ajungeţi cu 15 minute mai devreme de ora stabilită pentru interviu sau mai mult nu înseamnă neapărat că puteţi acumula punctaj mai mare, dimpotrivă, puteţi părea disperat, iar angajatorul se poate simţi presat. În concluzie, puteţi folosi limbajul timpului în mod voit sau nu, pentru a manipula, a supune şi a controla sau pentru a comunica respect şi interes faţă de interlocutor şi faţă de întâlnirea cu acesta. Mult succes! Aşteptăm cu deosebit interes întrebările dvs. pe adresa [email protected] Gabriela Pleşca, Senior Recruiter HR, Formator specialist resurse umane & comunicare Centrul de formare profesională STAFF 2000
Cele mai citite
Ultimele știri
ULTIMA ORĂ: Guvernul României ar putea bloca preluarea E. ON de către maghiarii de la MVM
Guvernul României ia în considerare blocarea preluării E.ON România de către compania maghiară MVM.Această ipoteză a apărut din cauza...