5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Diversitatea în educație privită din alt unghi în cadrul unui proiect european

Cele mai citite

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu a derulat pe parcursul anului școlar 2018-2019 proiectul „Incluziune socială prin egalitate în diversitate” / ,,Social inclusion through equality in diversity” – proiect aprobat prin  Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European (SEE) 2014-2021. Obiectivele programului Granturi SEE vizează îmbunătățirea calității și relevanței educației și formării profesionale, cooperarea și realizarea de parteneriate între educație și lumea muncii și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.
Scopul proiectului  „Social Inclusion Through Equality in Diversity ” îl constituie dezvoltarea instituțională, prin îmbunătățirea și eficientizarea competențelor profesionale ale experților educaționali din cadrul CJRAE Sibiu cât și creșterea calității procesului instructiv-educativ atât pentru beneficiarii direcți cât și pentru cei indirecți ai serviciilor educaționale (elevi, părinți, cadre didactice din unitățile de învățământ și comunitatea locală.)
Activitățile proiectului au presupus participarea la cele 3 cursuri de formare: cursul ,,Reaching, teaching and keeping our learners,, desfășurat în perioada 21- 27 Octombrie 2018 în Islanda a avut ca participanți din partea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu pe prof. logoped Mirela Șerban, prof. consilier școlar Alexandra Banciu și prof. consilier școlar Codruța Răbăgel. Obiectivele cursului au vizat învățarea despre diferitele sisteme educative din Europa, însușirea de metode și abordări inovative în vederea reducerii  abandonului școlar la elevii expuși riscului de părăsire timpurie a școlii.
În cadrul cursului ,,Teacher as a change agent” desfășurat în perioada 11-15 februarie 2019 în Oslo, Norvegia au participat prof. consilier școlar Valeria Ecaterina Purcia – director CJRAE Sibiu și as. social  Iulia Cosar din partea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu. Obiectivele cursului au vizat explorarea practică a rolului profesorului ca agent de schimbare, nu numai a propriei sale practici, ci ca o persoană cu o viziune personalizată, informală și colaborativă a educației. Acest curs a fost conceput pentru a spori calitatea educației românești prin învățarea pe tot parcursul vieții a experților educaționali.
În cadrul cursului ,,Diverse Society-Diverse Classrooms” desfășurat în 07-13 aprilie 2019 Islanda au participat: prof. consilier școlar Veronica Ani- coordonator de proiect, prof. consilier școlar Corina Stan, prof. consilier școlar Clara Samoilă și prof. logoped Ariana Ananie. Obiectivele cursului s-au focalizat pe dezvoltarea competențelor cheie, învățarea prin cooperare în grupuri multiculturale/ diverse și crearea unui mediu de învățare incluziv și creativ. Concluzia formării a fost că ,,Nu există o metodă de predare atât de bună, încât să fie potrivită tuturor elevilor, tot timpul. Soluția se află în diversitate, în diversitatea metodelor de predare și a abordărilor acestora.”- formator Gudrun Petursdottir.
Învățând despre ,,învățarea prin cooperare”,  învățarea în cadrul grupurilor și a societății diverse, cadrele didactice au dobândit compentențe pentru a educa în contextul diversității la clasă, pentru acceptarea educației interculturale care poate fi în avantajul grupurilor majoritare dar și minoritare. La întoarcerea din mobilitate, în cadrul acţiunilor care au urmat, participanții au desfășurat ateliere de lucru pentru profesorii sibieni, elevi și părinți centrate pe obiectivele proiectului. Metodele și tehnicile explorate în urma participării la mobilități au fost diseminate în cadrul consiliilor profesorale, prin publicarea de articole, fotografii, în mass-media, în ziare locale, în  revista ,,Psihologos,, din cadrul CJRAE Sibiu, precum și pe site-ul instituției  www.cjraesibiu.ro, astfel încât noile metode și strategii să fie integrate în învățământul sibian pentru a diminua riscul de abandon școlar, pentru a crea un mediu de învățare incluziv și pentru a reliefa faptul că profesorul acționează ca un ,, agent al schimbării”  pozitive în cadrul comunității sibiene.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

CSU Sibiu în colaps… sportiv și managerial

Baschetul sibian este în colaps. Două înfrângeri jenante și rușinoase, în fața Universității Cluj-Napoca, în deplasare, și acasă, cu...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect