Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu îi caută pe cei peste 2.000 de sibieni care nu și-au făcut cărți de identitate: ori le-a expirat documentul deținut anterior, ori nu și-au ridicat cărțile de identitate la împlinirea vârstei de 18 ani.
Potrivit Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu, în județ se află 2027 de persoane care nu au făcut demersurile necesare pentru a deține o carte de identitate. Este vorba despre cei care dețin acte de identitate cu termenul de valabilitate expirat și de cei care nu au solicitat eliberarea primului act de identitate până la data de 31 decembrie 2018. În această perioadă, DJEPS și Poliția Județeană Sibiu derulează o acțiune în urma căreia încearcă să îi ajute pe cei care nu au aceste acte de identitate să le obțină, până la 29 noiembrie 2019.
Cei de la Evidența Persoanelor reamintesc sibienilor că „potrivit legii, au obligația să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirare, dar nu mai puțin de 15 zile, la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor care arondează pe linie de evidenţă a persoanelor localitatea de domiciliu, respectiv localitatea de reşedinţă.”
Iată și documentele care trebuie prezentate la momentul solicitării unui nou document de identitate.
Pentru eliberarea primei cărți de identitate:
– cererea-tip pentru eliberarea actului de identitate;
– actul de identitate al unuia dintre părinți sau al reprezentantului legal;
– certificatul de naştere al minorului, original şi copie;
– certificatul de căsătorie al părinților sau, după caz, hotărârea de divorț definitivă/certificatul de divorț, în cazul în care părinții sunt divorțați, original și copie;
– documentul cu care părintele face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei).
Pentru eliberarea unei noi cărţi de identitate:
– cererea-tip pentru eliberarea actului de identitate;
– actul de identitate;
– certificatul de naştere, original şi copie;
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
– hotărârea de divorţ definitivă/certificatul de divorț, după caz, original şi copie;
– certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
– certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei).
Dacă cetățenii nu pot prezenta toate documentele necesare emiterii cărţii de identitate, serviciile de profil pot elibera solicitanţilor, după caz, cărţi de identitate provizorii.
DJEPS îi invită pe sibieni la unul din cele 19 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu: Serviciile din cele două municipii, din cele nouă oraşe, precum şi cele ale comunelor Axente Sever, Dîrlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Șelimbăr, Şura Mică şi Turnu Roşu.