10.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 14, 2025

STUDIU: Review-urile online au devenit principalul criteriu de cumpărare de electrocasnice

Cele mai citite

Un studiu realizat în 35 de țări, inclusiv România, pe tema influenței tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, arată că review-urile online sunt tot mai importante pentru cumpărători.
Analiza opiniilor postate de cumpărătorii anteriori, privind produsele sau exeperiențele de achiziție online a urcat pe primul loc în preferințele cumpărătorilor, după cum arată statisticile rezultate în urma studiului, pentru categoria electrocasnice mari. Foarte interesant este faptul că există o diferență între comportamentul sexelor: femeile acordă o atenție mai mare decât bărbații acestor review-uri online.
Următorii factori importanți în clasament, potrivit studiului, sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
Criterii precum compararea prețurilor, informațiile afișate la raft, opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procente aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.
Ceilalți europeni țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Și în cazul electrocasnicelor mici pe primele locuri sunt aceleași două criterii, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților.
Topul continuă cu compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a celor generaliste și informațiile la raft.
Toți factorii de mai sus sunt valorizați mai mult de femei decât de bărbați.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1.000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

E hotărât: când încep concedierile din primării și ministere

Premierul Ilie Bolojan, a vorbit, vineri, la Radio Europa Liberă, despre concedierile din administrația publică locală și centrală.Bolojan a...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect