În ciuda scăderii sumei de finanțare pentru infrastructura românească din partea Comisiei Europene, autostrada Pitești-Sibiu va rămâne un proiect susținut din fondul de investiții, susține Mihaela Toader, secretar de stat la Fonduri Europene.
Fondurile alocate de către Comisia Europeană pentru dezvoltarea rețelei de transport din România sunt în scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însă finanțarea limitată nu va afecta obiectivul de dezvoltare al autostrăzii Pitești-Sibiu.
Mihaela Toader, secretar de stat în cadrul Ministerului Fondurilor Europene, a declarat pentru AGERPRES: “România şi-a asumat, şi sperăm că acest obiectiv va rămâne şi pe viitor, să închidă reţeaua de bază şi pe partea de transport, şi acolo principalul tronson rămâne Sibiu-Piteşti ca şi prioritate. Recent lucrurile să spunem că au evoluat pe câteva loturi, şi colegii noştri lucrează în continuare, deci rămâne această prioritate, iar puţinii bani – puţini în comparaţie cu nevoile – pe care îi avem pentru infrastructura de transport vor fi îndreptaţi cu certitudine spre acest obiectiv”.
Lucrările la autostradă au început, cel puțin pe hârtie, în 9 iulie 2019 cu planificarea topografică a segmentului Sibiu-Boița, de 13,73 km. La finalul demersurilor autostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime de 122,1 km și 5 loturi: Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti.