0.2 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Drumul dintre Turnișor și Ștrand plus podul Rozmarinului, în căutare de constructori, pentru 3 milioane de euro

Cele mai citite

Două investiții majore pentru economia Sibiului și pentru organizarea traficului din oraș intră în faza de execuție în această primăvară, dacă licitațiile inițiate de primărie vor decurge în condiții bune. O a treia investiție corelată, modernizarea a opt străzi de pământ, completează transformarea radicală a cartierului Turnișor, unde vor avea loc aceste investiții.
Cel mai important proiect este drumul de legătură dintre Turnișor și Ștrand, un proiect despre care s-a mai scris în ultimele 12 luni, el fiind inițiat încă de anul trecut. Trecut prin faza de studiu de fezabilitate, a ajuns în punctul în care s-au votat sumele cu care vor fi despăgubiți proprietarii terenurilor pe care se va lărgi și moderniza acest drum. Odată cu votul pentru expropriere, primăria a inițiat licitația pentru execuția propriu-zisă a drumului: 1 kilometru de șosea cu două benzi, trotuar și pistă de biciclete, care să permită traficul din zona de vest a Sibiului, către zona de sud fără a mai tranzita centrul orașului și, esențial, fără a mai produce blocaje pe arterele principale ale orașului. Faptul că legăturile acestui drum nou cu cele două cartiere nu sunt pe străzi cu patru benzi și nu au un traseu drept, va reduce destul de mult impactul asupra traficului, dar este, chiar și în aceste condiții, un câștig major pentru oraș.

Punctul de legătură al noului drum cu Cartierul Tilișca, se va finaliza cu o barieră

Investiția, așa cum a fost gândită de angajații primăriei, sub numele „REALIZARE DRUM DE LEGATURA INTRE CARTIERUL STRAND SI CARTIERUL TURNISOR ”, cuprinde atât proiectarea tehnică, întocmire documentații tehnice și obtinerea avizelor și acordurilor etc., cât și execuția în sine, ceea ce scurtează durata finalizării. Drumul în sine va cuprinde carosabilul cu o bandă pe sens (ce păcat că nu se face pe patru benzi!), o pistă de biciclete, pe fiecare sens, trotuare, spații verzi, rețeaua de canalizare, iluminatul stradal. La capătul dinspre cartierul Ștrand, unde se află calea ferată, primăria nu a avut viziunea unui pasaj, sub sau suprateran, ci a preferat o barieră la nivel. Un blocaj în plus pentru trafic, care mai târziu, pe măsură ce numărul de mașini din oraș va crește, își va arăta limitele. Nimic despre stații de autobuz, ceea ce înseamnă că primăria nu ia în calcul eventuale trasee de transport în comun pe aici, ceea ce poate fi considerat o nouă greșeală a echipei care a gândit proiectul.
Prețul total calculat de primărie pentru acest proiect este de 8,45 milioane de lei (circa 1,8 milioane de euro). Data deschiderii ofertelor este 3 martie, iar durata estimată a execuției, cu tot cu proiectare, este de 11 luni. Avem aproximativ un an între momentul acesta și momentul la care vom putea circula pe această nouă stradă.
Pod Rozmarinului
Investiția de mai sus nu va fi posibilă fără o a doua, despre care vorbeam la începutul articolului: podul de pe Strada Rozmarinului. Acolo va fi demolat actualul pod ce datează de vreo sută de ani și va fi construit un pod nou, la același profil cu noua stradă de peste câmp. Astfel se va racorda drumul nou la rețeaua de străzi din Turnișor. Și aici trebuie făcută o observație esențială: în mod logic, podul – dacă tot construim un pod nou – trebuia realizat pe cel mai scurt traseu, direct în dreptul străzii Ghiocelului. Probabil că primăria are un motiv temeinic, însă am constatat că ambele străzi au circa 7 metri lățime, deci acesta nu este un argument. Pentru demolarea podului vechi, va fi construită, provizoriu, o pasarelă pietonală, pentru locuitorii care au nevoie să se deplaseze. Pasarela va fi amplasată la circa 15 metri în aval de actualul pod. Noul pod va avea 30 de metri lungime, cu o deschidere de 24 de metri. Secțiunea transversală va totaliza 15,7 metri, din care 7,8 metri va fi partea carosabilă, 1,5 metri pe fiecare parte, trotuarele și alți 1,5 metri pe fiecare parte, pista de biciclete. Alți aproximativ 125 de metri de stradă de legătură vor fi incluși în acest proiect: racordurile cu noul drum de peste Câmpșor și legătura cu strada Rozmarinului, care vor avea aceeași structură. La acestea se adaugă colectarea de ape pluviale, iluminat stradal, indicatoare, devieri de utilități etc.
Valoarea estimată de primărie a acestor lucrări este de 5,57 milioane lei, circa 1,16 milioane de euro, ceea ce înseamnă că, în total, proiectul pod plus drum nou se ridică la aproximativ 3 milioane de euro. Și în acest caz, data deschiderii ofertelor este tot în martie, pe 9, la o săptămână după deschiderea ofertelor de la drum. Durata de execuție, prevăzută în contract, este de 12 luni, cu o lună mai mult decât în cazul drumului. Aici trebuie făcută încă o precizare: aceste durate de execuție se numără de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor. De la momentul deschiderii ofertelor și până la emiterea acestui ordin pot trece multe luni, poate chiar și un an, pentru că intervin mai multe momente importante: evaluarea ofertelor și anunțarea câștigătorului, pregătirea contractului pentru semnare, alte pregătiri prealabile care intră în obligația primăriei, nu a executantului. Așadar, estimarea noastră privind finalizarea peste 1 an e una optimistă.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect