0.2 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

11,3 milioane de apeluri la 112, anul trecut, în scădere față de 2018. Doar jumătate au fost urgențe reale

Cele mai citite

Anul trecut, operatorii STS au preluat 11.301.881 de apeluri la numărul unic 112, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent. Apelurile reale de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase, arată STS.
Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale, are deja 16 ani de activitate. STS a anunțat, cu acest prilej, chiar pe 11 februarie, când sărbătorim Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, statisticile pentru 2019, în privința apelurilor la 112. Cele 11 milioane de apeluri din 2019 au fost transferate către agențiile de intervenție după cum urmează: Ambulanță 55,4%, Poliție 22,9%, ISU-SMURD 16,9%, Jandarmi 4,1% și alte agenții 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 – 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%).
Serviciul de Telecomunicații Speciale spune că implementează, în prezent, tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informațiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, și sunt transmise către Serviciul de urgenţă 112. În acest moment, tehnologia este testată în zona București-Ilfov, urmând ca, în perioada următoare, să fie operaționalizată la nivel național. Principalul avantaj al tehnologiei AML îl constituie furnizarea unor informații de localizare cu o acuratețe ridicată, de ordinul metrilor/zecilor de metri.
STS a dezvoltat și a lansat, în luna februarie a anului trecut, aplicația APEL 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale telefonului mobil către Sistemul 112, în momentul efectuării unui apel de urgență prin intermediul aplicației. Aceasta funcționează pe terminalele de tip smartphone cu sisteme de operare Android sau iOS, iar, pentru ca aplicația să poată fi utilizată, trebuie ca serviciul de date (internet) și cel de localizare (GPS) ale telefonului mobil să fie activate. Complementar cu aplicația mobilă APEL 112, STS a implementat facilitatea Geolocation 112. Apelantul primește prin SMS un link de localizare, iar, prin accesarea acestuia, coordonatele geografice ale locului în care se află apelantul sunt trimise în Sistemul 112. Rămâne de referință localizarea Cell ID/Sector ID care se face pe baza informațiilor transmise de celulele operatorilor de telefonie mobilă. Foarte important: aceste tehnologii nu se exclud una pe cealaltă și sunt complementare.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect