O viteză mai mare de eliberare a documentelor, comasarea unor birouri sau reducerea numărului de angajați sunt tot atâtea motive care au determinat conducerea Primăriei Copșa Mică să demareze unul dintre cele mai importante proiecte din ultimii ani. Este vorba despre modernizarea serviciilor și intrarea într-o nouă etapă, cea online, a serviciilor oferite către locuitorii orașului.
Marți, la sediul Primăriei orașului Copşa Mică a avut loc prima ședință de lucru cu reprezentanții societății Sobis Solutions din Sibiu, pentru un amplu proces de transformare şi migrare spre online a serviciilor oferite de primăria din Copșa Mică spre contribuabili.
Potrivit reprezentanților Primăriei Copșa Mică, cel mai important proiect pentru anul 2020 este demararea procesului de digitalizare a primăriei. Cu toate că baza va fi implementată până la finele anului, respectiv dotări tehnice şi programe, sistemul va fi funcțional la nivel optim doar în anul 2021.
Responsabilii administrației locale copșene iau în considerare opoziția la schimbare, atât a contribuabilului cât şi a funcționarului. Începând cu finele acestui an, funcționari ai primăriei vor fi la dispoziția cetățenilor pentru a-i familiariza cu noua abordare a serviciilor oferite de administrația publică locală. Peste 2.000 de copșeni se află plecați peste hotare, singura lor legătură cu orașul rămânând mediul online, iar pentru ei o primărie digitală ar fi un lucru cât se poate de benefic.
Digitalizarea va conduce la o comasare a mai multor birouri, o creștere a vitezei de obținere a documentelor, diversificarea serviciilor şi pe termen lung, o scădere a numărului de angajați.