Documentele necesare pentru obținerea șomajului tehnic, vor fi transmise, începând de vineri, 1 mai 2020, prin registratura electronică pusă la dispoziție de Guvernul României prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, https://aici.gov.ro/home.
Transmiterea documentelor prin registratura electronică va asigura procesarea mai rapidă a documentelor, o evidență mai bună a actelor transmise și va facilita accesul la formularele ce trebuie completate.
“De asemenea, cererile vor fi editate în format inteligent pentru a ajuta angajatorii să calculeze indemnizația solicitată și vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numărul contului bancar, CNP, etc.
Menționăm că prin aplicația aici.gov.ro vor fi transmise atât documentele pentru plățile făcute prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), cât și pentru cele care sunt gestionate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială”, explică reprezentanții Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Sibiu.
Documentele aferente lunii aprilie vor fi disponibile pe platforma https://aici.gov.ro/home începând cu data de 1 mai 2020. Angajatorii sunt rugați să nu folosească formularele aferente lunii martie.
De asemenea, nu se mai acceptă transmiterea documentelor pentru şomaj tehnic prin e-mail, urmând să se folosească exclusiv platforma https://aici.gov.ro/home pentru aceasta. În același timp, formularele acceptate sunt cele generate de platforma https://aici.gov.ro/home. Nu utilizaţi alte formulare.