Un studiu realizat cu privire la implicarea profesorilor participanți la programul de formare CRED arată că, în timpul cât școlile au fost închise, 80% dintre profesorii care au desfășurat ore online i-au monitorizat pe elevi rezolvând temele.
Conform stiriedu.ro, doar unul din zece profesori a utilizat interacțiunile video sincron ca modalitate de evaluare a sarcinilor de lucru. Alte modalități utilizate în ponderi mai reduse au vizat colectarea temelor într-un portofoliu care urmează a fi verificat la momentul reluării cursurilor față în față.
În plus, potrivit aceleiași cercetări, în privința modului în care au reușit profesorii au reușit să ofere feedback elevilor lor, studiul arată că peste 70% dintre dascăli au declarat că au reușit să ofere un feedback individualizat fiecărui elev, pe baza temelor transmise prin diferite canale de comunicare și/sau în cadrul interacțiunilor online.
Cercetarea a avut ca scop investigarea modalităților în care profesorii din grupul țintă s-au implicat în organizarea și desfășurarea învățării la distanță, precum și analizarea opiniilor lor cu privire la utilitatea formării CRED.
Potrivit MEC, studiul a pornit de la ideea că situația determinată de suspendarea cursurilor față în față a impus schimbări semnificative și deloc anticipate la nivelul sistemului educațional, implicit la nivelul modului în care se realizează învățarea – în forme variate, mai puțin controlat decât în mediul școlar, în condiții și ritmuri diferite.
Cercetarea a cuprins 2.318 cadre didactice. „Acoperirea teritorială a lotului investigat reflectă diversitatea rețelei școlare, atât pe medii de rezidență, cât și pe județe și pe tipuri de localitate. Pe niveluri de educație, aproximativ 45% dintre profesorii participanți la cercetare predau în învățământul primar, o pondere apropiată având și profesorii care predau în învățământul gimnazial. Profesorii de limba română, limbi moderne și matematică au cea mai mare pondere în rândul profesorilor de gimnaziu investigați, ceea ce reflectă distribuția pe discipline a grupelor de formare derulate până în prezent în cadrul Proiectului CRED”, au explicat reprezentanții Ministerului Educației.