Nouă probe speciale, peste 100 de kilometri cronometrați și două zile de concurs pline, cu incidente, schimbări de clasament, răsturnări de situație, dar și spectacol din partea echipajelor. Așa s-ar putea caracteriza Raliul Sibiului la revenirea pe macadam după o absență de șapte ani.
După o evoluție perfectă vineri, când s-au impus pe toate cele patru probe speciale programate, Simone Tempestini și Sergiu Itu au reușit un parcurs de excepție și sâmbătă. Echipajul Napoca Rally Academy a fost cel mai rapid pe toate probele competiției și a reușit să-și adjudece a treia victorie consecutivă a sezonului 2020.
Cu un parcurs constant și inteligent, bazându-se pe experiența acumulată în timpul numeroaselor participări anterioare, Dan Gîrtofan a obținut locul secund în Raliul Sibiului și își consolidează poziția în clasamentul general provizoriu. Alături de Tudor Mârza, Giri a obținut al doilea timp pe Power Stage și demonstrează că este rapid și pe macadamul sibian, după cele două victorii pe asfalt din sezoanele trecute.
Cu un start bun vineri, când se afla pe locul secund în competiție, echipajul sibian Sebastian Barbu/Bogdan Iancu a început cu ghinion ziua de sâmbătă. O pană de cauciuc pe PS5 „Râu Sadului” a însemnat minute pierdute pentru cei doi, dar determinarea echipajului i-a făcut să revină pe podium și să ocupe locul trei la finalul Raliului Sibiului, după o excelentă cursă de recuperare.
Din păcate, pentru unii dintre pretendeții la podium cursa nu s-a încheiat bine: Bogdan Marișca și Sebastian Itu au abandonat vineri cu probleme tehnice după ce mașina a suferit un șoc puternic pe una din zonele dure ale probei „Cheile Cibinului”. De asemenea, o problemă tehnică (braț rupt) i-a obligat pe Vali Porcișteanu și Dan Dobre să se retragă înaintea ultimei probe, când se aflau pe locul trei în clasamentul general.
Locul patru în clasamentul general FIA, Norbert și Francesca Maior au continuat evoluțiile perfecte din acest sezon. Cei doi reușesc victoria în clasamentul 2FWD (tracțiune față) și în cadrul clasei RC4. Pe locul cinci în clasamentul general open, sibianul Rareș Tomiță, secondat de Mihai Căpeț, au fost extrem de rapizi pe probele speciale și au reușit victoria în cadrul clasei 11.
Podiumul categoriei a fost completat de Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan, în timp ce Dorin Banciu și Vlad Terzi au fost pe trei în cadrul clasei 11, o categorie unde sibienii Călin Bucur și Levente Csegzy au fost nevoiți să abandoneze. Samuil Mircea și Claudiu Dănilă s-au impus în cadrul clasei 12, urmați de Paul Susan și Adrian Leluțiu.
În categoria 2FWD, frații Maior au fost urmați de Adrian Teslovan și Vajk Imre Cseh (învingători în clasa RC3) și Raul Badiu/Rareș Fetean. Clasa RC2N a avut un singur echipaj la final, format din Andrei Cașcaval și Dorin Pulpea, în timp ce clasa RC4, adjudecată de Maior, i-a avut pe podium pe Eugen Cărăgui/Robert Fus și Vlad Răducanu/Laurențiu Mandu. La final, echipajul Badiu/Fetean s-a impus în cadrul clasei RC5 în fața lui Dănuț și Lucian Budai (locul secund) și Bogdan Talașman/Andrei Mitrașcă (locul al treilea).
Pe podiumul Swift Cup, Budai/Budai și Talașman/Mitrașcă au fost urmați de Alex Ardelean și Horațiu Baltador, în timp ce Badiu și Fetean au fost însoțiți pe podiumul Cupei Dacia de către echipajele Cristi Sugar/Vlad Colceriu și Dragoș Popa/Sorin Colceriu. La debutanți s-au impus sibienii Paul Popa/Laszlo Csegzy, în timp ce Dănuț Budai a fost cel mai rapid pilot junior în Raliul Sibiului 2020.
În Rally2 echipajele au „alegat” pe probele de sâmbătă, având cinci speciale în programul pregătit de către organizatori. Rapid și eficient pe durata zilei de ieri, echipajul format din Emanuel și Denisa Resiga s-a impus cu un avans de 42 de secunde în fața lui Claudiu Albuț și Alexandru Ursu. Silvan Cimpoeșu și Mihai Sandu au completat ultima treaptă a podiumului.
Lupta dintre cele șase echipe înscrise în Raliul Sibiului a atras atenția fanilor: Napoca Rally Academy s-a impus în fața sibienilor de la Sibiu Racing Team, în timp ce DTO Rally Team a completat podiumul. Sibiu Rally Team au fost pe patru, Danny Ungur Racing pe cinci, iar Vali Porcișteanu Racing Team pe șase.