Diana Bucuță, inspector pentru învățământ primar în cadrul IȘJ Sibiu, a declarat, la prima conferință „hibrid” SuperTeach, „Revoluția mentalităților – Despre predare și învățare în secolul 21″, că strategiile didactice trebuie regândite”.
„Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine în formarea competențelor”, a spus Diana Bucuță, potrivit Edupedu.ro.
Inspectorul școlar sibian spune că acesta este un moment al exercitării descentralizării și autonomiei.
„Este un moment care ne sperie și sperie și zona de management școlar pentru că este un exercițiu de democrație și de lidership pe care nu l-am mai exersat până acum și s-ar putea să ne fie dificil. Încă nu știm cum începem, concret, pe care din scenarii, abia după data de 7 septembrie, când DSP-ul în fiecare județ comunică rata de incidență acumulată pentru fiecare unitate administrativ teritorială, abia atunci unitățile de învățământ pot propune concret scenariul pe care pornesc. Este o legislație pe care va trebui s-o parcurgem săptămâna viitoare la nivelul lunii inspectoratelor școlare. Primim propunerile de scenarii de la școli, le avizăm, urmând ca hotărârea să fie luată în fiecare județ de fiecare Comitet județean de situații de urgență. Am încrederea că vom reuși să trecem cu bine peste această perioadă grea, ne vom adapta și vom învăța să aplicăm tot ceea ce am acumulat în ultimele șase luni. Într-adevăr perioada martie-septembrie a fost o provocare pentru noi toți, a fost o perioadă care ne-a scos din zona de confort, am trecut poate printr-o zonă de frică pentru ca mai apoi să ajungem într-o zonă de creștere și, respectiv, zonă de învățare. Va trebui să avem mare grijă de copii, să avem grijă să le asigurăm toată securitatea, să luăm toate măsurile de distanțare, măști, circuite în clasă, circuite pe hol, este clar că nu va fi ușor. Dar în egală măsură dacă avem grijă de copii trebuie să avem grijă și de părinți, trebuie să le asigurăm acea predictibilitate de care au nevoie, să le transmitem încrederea că vom gestiona lucrurile cu inteligență”, a spus Bucuță.
Aceasta a adăugat că fiecare profesor trebuie să fie pregătit pentru a se muta dintr-un scenariu în altul.
„Dacă în luna mai a fost un moment dificil pentru întreaga Românie și pentru întreaga lume poate, acum deja știm că avem trei scenarii și oricând, în orice săptămână, scenariul se poate schimba și noi trebuie să ne adaptăm. De aceea mă gândesc că avem nevoie de mai mult ca oricând de-o proiectare flexibilă, de o proiectare pe care să o putem adopta oricând din mers și îmi imaginez această proiectare cu o rubrică foarte mare de observații. Este foarte important să ne restructurăm demersul didactic. Noi avem acum de implementat la clasă niște rutine noi pentru elevi și mă gândesc la colegii mei din învățământul primar, pe care îi coordonez și încerc să-i ajut în această perioadă, să creez niște rutine noi pentru copii, să păstreze distanța de 1 m, să folosească corect masca, să urmeze acele trasee bine definite în curte, pe holuri, în clase, să respecte noile reguli de distanțare. Toate aceste rutine nou create trebuie învățate și ne vor ocupa timp în cadrul orelor și atunci este clar că strategiile noastre didactice trebuie regândite, tot demersul didactic trebuie regândit. Ar trebui să alegem varianta de bază, să nu uităm că avem de format competențe, dar la un nivel de bază. Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine”, a mai spus Diana Bucuță, potrivit Edupedu.ro.