1.2 C
Sibiu
duminică, octombrie 27, 2024

eveniment

Eșalonări la plată pentru firmele care au acumulat datorii începând din perioada stării de urgență

Publicitate

Cele mai citite

Firmele care au obligații fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgență (COVID-19) vor putea solicita eșalonarea plății acestor sume pe o perioadă de până 12 luni, fără garanții și cu un calendar de rambursare propriu.

Ministerul Finantelor Publice a elaborat un proiect de ordonanță de urgență prin care se reglementează eșalonarea la plată, în forma simplificată, a obligațiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență.
Eșalonarea se va acorda în termen de cel mult cinci zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanții.
 

“Principala preocupare a Guvernului, după sănătatea populației, o reprezintă repornirea economiei și evitarea unei recesiuni prelungite, așa cum s-a întâmplat în 2008. De aceea preferăm să ne împrumutăm temporar mai mult la bugetul de stat și să sprijinim mediul de afaceri prin menținerea lichidităților financiare și susținerea activității. Toate statele lumii își susțin astăzi economiile naționale, conștientizând că urmează o perioadă de redefinire a business-ului și repoziționare a multinaționalelor la nivel mondial”, a declarat ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu.

 
Cererile de eșalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligațiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.
În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eșalonare. Firmele care beneficiază de eșalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligația să achite la zi toate taxele și impozitele care se vor naște și datora după primirea eșalonării.
Potrivit Ministerului Finanțelor Publice, procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eșalonare anexat, cu rate egale sau inegale, în funcție de cum apreciază fiecare contribuabil în parte.
O cerință pentru firmele care vor primi eșalonarea pentru 12 luni este să nu se regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvență.
Această formă de facilitate este una simplificată, venită în sprijinul mediului de afaceri pentru menținerea lichidităților în diverse piețe afectate de criza COVID-19, precum și pentru conformarea la plată a obligațiilor pe care le datorează.

Publicitate

Publicitate

spot_img

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Pr. Constantin Necula: „Și râdeau de El, știind că a murit” (Luca 8. 53)

Nu sunt convins că există o mai frumoasă pagină a iubirii dintre tată și fiică în literatura universală decât...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect

slot gacor

10 situs togel terpercaya

toto togel 4d

toto slot

toto togel 4d

toto togel 4d

agen togel

situs togel

10 situs togel terpercaya

bo togel terpercaya

slot gacor

10 situs togel terpercaya

toto togel 4d

toto slot

toto togel 4d

toto togel 4d

agen togel

situs togel

10 situs togel terpercaya

bo togel terpercaya