-1.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Compania Nike: Pandemia accelerează concentrarea asupra eCommerce-ului

Cele mai citite

Pandemia a afectat foarte multe afaceri la nivel global și a obligat multe companii să găsească soluții și alternative pentru a putea rezista acestui an fiscal, fără a mai pune problema unui eventual profit. Cele mai câștigate companii au fost cele de eCommerce, lockdown-urile la scară largă obligând oamenii să recurgă la cumpărături online. Una din companiile care avea ca și scop marirea volumului de achiziții online pre-pandemie a fost Nike.
Compania americană își propusese să își mărească vânzările online și se concentra ușor dar sigur pe acest aspect. Criza sanitară, implicit apariția noului virus a închis multe magazine și a forțat companiile să investească în eCommerce. Este viizibil faptul că firmele ce au ales să renunțe la eCommerce au avut de suferit, dar cele precum Nike, care s-au adaptat la situație, nu au avut decât de câștigat. Vânzările online ale Nike au crescut la 30%, un target pe care compania spera să îl atingă undeva în 2023, deși în iunie, Nike înregistra o pierdere trimestrială de 790 de milioane de dolari și venituri cu 1 miliard de dolari sub prevederile inițiale de pe Wall Street.
Adidasi Nike oferte speciale eMAG, Black Friday este aproape!
Nike s-a folosit de strategii D2C, adică direct către consumator, pentru a accelera redobândirea clienților săi fără a perturba creșterea prețului acțiunilor sale pe Wall Street. Acest tip de strategie i-a permis companiei care fabrică renumiții adidași Nike să reducă supraproducția, să urmărească ce produse au succes în vânzările online și să facă ajustările necesare.
Majoritatea magazinelor brand-ului Nike sunt în momentul de față deschise, iar compania declară că în primul trimestru care s-a încheiat pe 31 august, vânzările au scăzut cu doar 1%, la 10.6 miliarde de dolari, și ar fi fost constante, excluzând impactul traducerilor valutare. În comparație, vânzările din trimestrul precedent au scăzut cu mai mult de o treime.
Adidași Nike – oferte
Pentru că brand-ul a mutat mai bine de 50% din vânzări în online, acestea au crescut cu 82% în primul trimestru, reprezentând mai bine de o treime din vânzările totale. În America de Nord, piața cea mai mare a companiei Nike, ritmult de scădere al vânzărilor a fost încetinit față de trimestrul anterior datorită vânzărilor de adidași Nike, cea mai mare categorie de produse a brand-ului, care a crescut cu 11%, la aproape 3 miliarde de dolari. Creșterea cererii totale a avut loc, de asemenea, și în piețele din China și Europa.
Și profitul a crescut, contrar pierderilor trimestrului trecut, cu 11%, la 1.5 miliarde de dolari. Anularea și amânarea evenimentelor sportive a dus la o scădere de 33% a cheltuielior de marketing.
Adidași Nike – oferte
CEO-ul Nike, John Donahoe a declarat că ”Acestea sunt moemente în care cei puternici pot deveni și mai puternici. (…) Sportul este atât de sănătos pentru lume în aceste momente.” Și deși multe companii se concentrează pe ”supraviețuire”, Nike rămâne în ”ofensivă” pentru a câștiga mai multă cotă de piață.
Pandemia cauzată de coronavirus a făcut ca mulți consumatori să fie interesați de fitness și activități sportive, accentul fiind pus pe antrenamente ce pot fi realizate în casă sau diferite activități în aer liber ce nu presupun interacțiunea cu alți oameni (alergat, drumeții, etc.). Astfel că brand-uri ca și  Nike și rivali de-ai săi, precum Adidas sau Puma, vor beneficia în continuare de acest interes față de hainele și încălțămintea pentru sport, dar și accesorii. Pentru a întelege mai bine acest trend ascendent față de echipamentele sportive, putem compara datele Departamentului de Comerț din SUA care a declarat magazinele de haine și accesorii ca fiind cele mai afectate de pandemie, cu vânzări ce au scăzut cu aproape 20%, în timp ce vânzările hainelor și accesoriilor sportive au crescut cu 11%.
Nike a lansat de curând o nouă linie de îmbrăcăminte pentru yoga, dar și prima linie pentru femei însărcinate și modele reinterpretate de adidași Nike clasici, precum Nike Air Max, ce pot fi găsiți acum în culori diferite și multe alte artificii stilistice. Compania este atentă la creșterea vânzărilor brand-ului Lululemon și rămâne ofensivă în strategii, cu scopul de a își păstra relevanța.
Cu siguranță compania rămâne una dintre cele mai populare, adidașii Nike fiind unii dintre cei mai cunoscuți. Fără semne clare despre cum se vor desfășura următoarele luni, Nike continuă să gândească strategii prin care poate răspunde cererilor noi ale clienților și prin care să se poată adapta la noile situații, fără a avea pierderi de profit. Ba chiar, dacă se poate, să își îmbunătățească vânzările online și să atingă target-ul de 50% pe care și l-au propus, cum pe cel de 30%, care era programat pentru 2023, l-au atins deja.
Evoluția eCommerce-ului este una clară, iar majoritatea firmelor și companiilor vor trebui, cel puțin pentru o perioadă, să se conformeze acestui tip de comercializare.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect