Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a semnat un ordin privind suplimentarea cu peste 300 de posturi la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi la structurile subordonate din cinci judeţe, printre care și Sibiu.
Potrivit unui comunicat al MAI, transmis vineri Agerpres, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a semnat ordinul de suplimentare a personalului Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, măsură ce are ca scop creşterea calităţii serviciilor şi intervenţiilor derulate de personalul specializat, în folosul comunităţilor.
„Ca urmare a semnalărilor autorităţilor publice locale din judeţele Arad, Hunedoara, Maramureş, Mureş şi Sibiu privind imposibilitatea susţinerii funcţionării în continuare a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, ministrul Afacerilor Interne a propus Guvernului României preluarea echipajelor de intervenţie de către inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă”, se precizează în comunicat.
Sursa citată arată că a fost adoptat un act normativ care prevede suplimentarea cu 338 de posturi a statelor de organizare ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi ale structurilor subordonate din judeţele Arad, Hunedoara, Maramureş, Mureş şi Sibiu, ce vor fi ocupate prin preluarea personalului cu pregătire paramedicală de la administraţiile locale ale judeţelor amintite.
Acest demers pune în aplicare Legea 78/2020 privind aprobarea Programului-pilot de preluare a personalului angajat cu pregătire paramedicală din cadrul echipajelor SMURD specializate în acordarea primului ajutor calificat, aflate în finanţarea unor unităţi ale administraţiei publice locale din cele 5 judeţe, menţionează MAI.
„Prin această măsură se va asigura, pe de o parte, funcţionalitatea ambulanţelor în localităţile Arad, Hunedoara, Petroşani, Târgu Mureş, Deda-Ibăneşti, Târnăveni, Sărmaşu, Sibiu, precum şi continuitatea activităţii inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă din judeţele respective, fără a fi necesar ca personalul să desfăşoare cursuri de pregătire iniţială, condiţie esenţială în cazul încadrării unor persoane fără experienţă”, spune Ministerul de Interne.
Potrivit MAI, persoanele instruite în acordarea primului ajutor calificat şi implicit în asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească de către unităţile teritoriale ale IGSU, ce se va realiza după data de 15 decembrie, va permite mărirea capacităţii de gestionare a situaţiilor de urgenţă de la nivelul comunităţilor respective.