Este posibil să mai existe în perioada pe care o traversăm şi oportunităţi de a avansa în carieră? Chiar şi în condiţii instabile, unii angajatori doresc să-şi păstreze angajaţii de succes şi să le ofere o poziţie superioară în organizaţie. Dacă vă întrebaţi ce ar trebui să faceţi pentru a vă încadra în acest profil, ar trebui să ştiţi de ce anume au nevoie angajatorii în această perioadă: de salariaţi care să vadă în primul rând soluţiile şi nu piedicile, de implicare activă, iniţiativă, responsabilitate, flexibilitate, cu accent pe calitate mai mult ca oricând. Alegeţi o destinaţie Greşeala fundamentală a celor care nu prea au şanse de promovare în carieră este aceea a specializărilor pe mai multe domenii de activitate, pentru a-şi spori şansele de angajare sau avansare. În realitate, calificările pe multiple domenii le conferă cele mai mici şanse de promovare, deoarece ei şi-au risipit energia pe mai multe domenii, dar nu excelează în niciunul. Imaginaţi-vă că sunteţi un economist, cu specializări în asigurări, vânzări, informatică şi protecţia muncii. Puteţi fi promovat pe o poziţie de director economic după 5-7 ani de experienţă şi studii, dacă în această perioadă v-aţi orientat atenţia către alte domenii? Niciodată. De aceea, trebuie să vă identificaţi punctele forte, aptitudinile şi valorile personale, apoi să cunoaşteţi domeniile care vă oferă posibilităţi de avansare şi abia după aceea să luaţi o decizie în ceea ce priveşte cariera şi viitorul ei. Pe această direcţie trebuie să investiţi în specializări, astfel ca în 5-10 ani să deveniţi un adevărat specialist în domeniu. Numai acestora li se permite să negocieze dur ofertele de angajare, să facă mofturi la angajare, să plece în vacanţe prelungite, pentru că vânătorii de capete îi caută oricum. Promovarea – strict după rezultate Convingerea unor români că sunt favorizaţi cu ocazia avansărilor angajaţii mai carismatici în detrimentul celor performanţi nu mai este de actualitate. Vremurile în care angajările şi promovările se făceau rapid fără nicio evaluare au apus de mult. Criza i-a determinat pe angajatori să devină mai serioşi atunci când ocupa o poziţie de management, pentru că au nevoie de cei mai buni oameni, folosindu-se de sisteme de evaluare complexe. :i în momentul de faţă cel mai repede se poate avansa în vânzări după criteriul „cel mai tare”. Aici se poate vedea clar performanţa şi rezultatele măsurabile pe termen scurt, astfel încât decizia de promovare nu mai poate fi una subiectivă. Cei care vor cariere în multinaţionale vor accepta să lucreze peste programul de lucru, acesta fiind un criteriu neoficial de avansare. Din punct de vedere financiar, astăzi o promovare nu înseamnă o creştere salarială foarte mare ci numai cu 10-12% faţă de nivelul precedent. Aceasta datorită faptului că salariul a devenit foarte ,‚scump” pentru angajatori prin taxele şi impozitele pe care le presupune şi datorită necesarului de lichidităţi pentru plata lui la termene stricte. De aceea se practică creşterea avantajelor în natură: o maşină mai bună, un apartament de serviciu mai mare, tichete cadou, tichete de vacanţă, cursuri plătite. Am întâlnit angajaţi care acceptă promovarea pe o poziţie superioară chiar şi fără o majorare salarială. Din motive strategice: la momentul oportun părăsesc compania pentru aceeaşi poziţie în altă companie, dar pentru un pachet salarial mai avantajos. Promovarea nedorită Atenţie, există cazuri în care angajatorii trebuie să „elimine” anumiţi salariaţi incomozi, dar acest lucru trebuie să se facă cât mai diplomat, fără costuri şi legal. Astfel că angajatul este ademenit cu o nouă poziţie superioară cu un salariu mai mare, pe care o acceptă, deşi este peste nivelul său de competenţă. După o perioadă i se spune că nu corespunde profesional, iar vechiul său post… s-a ocupat între timp. De aceea, este bine să cântăriţi oferta de trecere de pe un post pe altul atunci când sunteţi în conflict cu angajatorul, pentru că, uneori, poate fi o capcană. Gabriela Pleşca, Senior Recruiter HR, Formator specialist resurse umane & comunicare Centrul de formare profesională STAFF 2000 Aşteptăm cu deosebit interes întrebările dvs. pe adresa [email protected]
Cele mai citite
Cick
Ultimele știri
Artista Paula Hriscu a cerut postului Realitatea TV să nu-i mai difuzeze piesa „Românie, mândru plai”. „Au ajuns la a mă face rusoaică sau...
Paula Hriscu, interpreta piesei „Românie, mândru plai”, folosită la manifestațiile pentru Călin Georgescu, a cerut Realitatea TV să nu...
Articolul precedent
Articolul următor




