Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, a confirmat că lucrările la sectorul de autostradă Sibiu – Boița sunt avansate iar traficul pe această porțiune a celei mai dorite autostrăzi din România s-ar putea deschide înainte de termenul contractual. Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat care sunt șoselele de viteză ce vor fi deschise în acest an.
„Termenele sunt mult avansate. Vestea bună este că acest tronson se desfășoară bine și vom putea să beneficiem de această porțiune de autostradă în scurt timp”, a declarat Daniela Cîmpean la o întâlnire cu jurnaliștii. Cei de la CJ au mers pe șantier și au văzut care este stadiul acestei lucrări de infrastructură de pe teritoriul județului. Până la deschiderea acestui prim tronson, nu foarte lung, vin la rând însă alte sectoare, aflate în diferite stadii de licitare sau execuție.
Autostrăzi deschise în 2021
Cătălin Drulă a anunțat săptămâna aceasta că primii kilometri de autostradă care vor fi dați în folosință în România vor fi cei aproape 25 care au rămas de finalizat pe Sebeș – Turda. Este vorba despre lotul dintre Alba Iulia și Aiud, care ar întregi astfel A10, ce face legătura între cele două autostrăzi din Transilvania. De asemenea, tot la nivel de autostradă va mai fi finalizat un lot de 10 km, pe A3, în zona Târgu Mureș. Pe lângă acestea, va mai fi terminat și un lot din drumul expres Craiova – Pitești, în lungime de 40 de km. Nu în ultimul rând, o mică porțiune de drum expres va fi deschisă la Giurgiu și va face legătura între punctul de trecere a frontierei și actualul drum ce merge spre București. Tot cu profil de drum exrpes va fi și varianta ocolitoare Satu Mare, cu o lungime de 12 km.
În plus, ministrul a explicat că s-a semnat autorizația de construire pentru un alt lot al drumului expres care leagă Pitești de Craiova.
Autostrada Sibiu – Boița
În ceea ce privește proiectele din județul Sibiu, chiar dacă termenul de finalizare pentru Sibiu – Pitești este de circa 5 ani, loturile care vor fi licitate mai devreme vor putea fi recepționate înainte de acest termen. Dacă Sibiu – Boița are șanse mari să fie deschis anul viitor, pe celălalt sector de capăt, Pitești – Curtea de Argeș, abia în acest an încep lucrările și ar putea dura mai bine de doi ani.
Cel mai greu tronson, cel din zona de munte, Curtea de Argeș – Tigveni, așteaptă finalizarea licitației, unde s-au depus contestații, și desemnarea câștigătorului. Aceasta va fi, probabil, ultima porțiune din această autostradă ce va fi finalizată. La fel de dificil va fi și pentru Tigveni Boița, care traversează defileul Oltului. Pe acest segment s-a demarat licitația, care are două etape de selecție.
Un alt proiect care va schimba radical traficul prin județul Sibiu este cel al autostrăzii Sibiu – Făgăraș, care ar face conexiunea între A1 și A3, respectiv între Sibiu și Brașov, printr-un nod care se va construi la Făgăraș. Acest proiect se află într-un stadiu mai puțin avansat, respectiv cel de studiu de fezabilitate. Proiectul are o lungime de 72 de km, stidul a fost aprobat de guvern, astfel că poate fi inițiată o licitație pentru proiectare și execuție. Reprezentanții guvernului au explicat că, dacă lucrurile merg bine, și acest tronson de autostradă ar putea fi gata în 2025. La acel moment, Sibiul va deveni un veritabil not rutier al României, la nivel de autostradă.