Locatarii bolcurilor din Sibiu vor avea tomberoane noi de gunoi, în care vor putea arunca reziduurile doar pe baza unei cartele de acces. Primele 5 platforme au fost instalate, urmează alte 12 astfel de platforme.
Primăria Sibiu a anunțat că a finalizat instalarea a 5 platforme moderne de colectare a gunoiului menajer, în cartierele din oraș. Este vorba despre străzile Siretului, Moara de Scoarță, Colinei, Șoimului și Valea Aurie, unde s-a început predarea cardurilor către asociațiile de locatari. Noile tomberoane inteligente sunt dotate cu cititoare de carduri care permit contorizarea numărului de aruncări pentru fiecare apartament în parte, iar datele vor fi transmise prin GPS către o platformă electronică ce va fi gestionată de Serviciul Salubrizare, în scopul calculării taxei de salubritate. Platformele vor deveni funcționale în momentul în care toți proprietarii intră în posesia acestor carduri.
Următoarele platforme din acest pachet vor fi instalate pe str. Școala de Înot, b-dul Victoriei nr. 47, nr. 3 și nr. 29, str. Ceaikovski nr.63, str. J. S. Bach, str. Revoluției, str. Câmpului/parc Reconstrucției, str. Ecaterina Varga nr.85, str. Autogării nr. 5, str. Târgu Cailor, str. Ștrandului / str. Iosif Velceanu. Primăria susține că termenul estimat de finalizare a proiectului este sfârșitul lunii iulie 2021, incluzând predarea cardurilor de acces și luarea în evidență a posesorilor.
Un alt proiect anunțat de primărie este realizat împreună cu Universitatea Lucian Blaga Sibiu prin care, „pe lângă crearea unui centru de cercetare și inovare în domeniul gestionării deșeurilor, se dorește achiziția infrastructurii smart necesare pentru eficientizarea colectării selective”. Administrația sibiană spune că a depus documentația pentru obținerea finanțării din fonduri europene necesare etapei de proiectare. Ulterior, se intenționează depunerea unui proiect pentru obținerea finanțării prin PNNR pentru execuție.
Nu în ultimul rând, Primăria Sibiu mai anunță un al treilea proiect de salubritate, o platformă digitală care să ofere posibilitatea cetățenilor să acceseze informații referitoare la declarațiile de salubrizare, administrarea locurilor de consum, conectarea la sistemul de salubrizare, istoricul de colectare, delegarea către terți și transmiterea de cereri și sesizări.
Platforma a fost realizată de Soma și pusă la dispoziție primăriei, prin intermediul Serviciului Salubrizare, care se ocupă de încărcarea în sistem a datelor contribuabililor. Platforma va fi integrată cu baza de date a altei platforme, Simtax, care gestionează plata taxelor și impozitelor.