Cea mai spectaculoasă șosea din țară și una dintre cele mai apreciate din Europa, datorită peisajelor spectaculoase, dar și traseului perfect pentru condus, Transfăgărășanul dă de furcă drumarilor, ca în fiecare an, din cauza zăpezilor acumulate în lunile de iarnă. Deși în mod obișnuit ziua de redeschidere este 1 iulie, o dată la care vara se instalează în toată România, anul acesta condițiile meteo au fost mai dure ca de obicei.
La începutul acestei săpămâni fenomenele meteo înregistrate la munte au dat peste cap planurile tuturor, în special pe cele ale angajaților CNAIR care pregătesc Transfăgărășanul pentru deschidere. Mașinile lucrează de mai multe săptămâni pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil, iar vremea rece și ploioasă din primele zile ale săptămânii a adus din nou zăpadă la munte, în special în Bucegi și Făgăraș. Chiar dacă nu putem vorbi despre un strat depus, temperaturile scăzute au oprit topirea stratului existent și au îngreunat lucrările de deszăpezilre de pe această șosea.
„Cu toate că iarna pare că s-a instalat definitiv în zona alpină, continuăm eforturile pentru deszăpezirea Transfăgărășanului. Indiferent de condițiile meteo intervenim cu excavatoare, încărcătoare frontale și freze pentru îndepărtarea stratului de zăpadă care pe alocuri depășește 7-8 metri”, transmit cei de la compania de drumuri.
Reprezentanții CNAIR au precizat că se desfășoară lucrări în special în partea superioară a DN7C, acolo unde zăpada este foarte mare, și dacă totul va decurge bine, românii ar putea călători pe Transfăgărășan începând cu 1 iulie.