-2.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Românii pot obține online, de la ANAF, certificatele fiscale necesare în străinătate

Cele mai citite

ANAF a anunțat că persoanele fizice care au nevoie de diferite documente fiscale în alte țări, în special diferite certificate, le pot obține fără prezența fizică în sediile administrației, ci direct de pe Spațiul Privat Virtual. Contul se poate crea cu ajutorul unui document sau pe baza recunoașterii video.

Mai multe tipuri de certificate fiscale pentru persoanele fizice care sunt necesare în străinătate sunt disponibile pe platforma online a ANAF. Este vorba despre certificate de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România, certificate privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente, certificate de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România și certificate privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente completate pe formulare emise de statele cu care România are încheiate convenții/acorduri de evitare a dublei impuneri (ANAF dă exemplu formularul german Bescheinigung EU_EWR sau formularul olandez Inkomensverklaring).

Pentru obținerea acestor certificate este nevoie de accesarea Spațiului Privat Virtual, prin intermediul căruia se poate face comunicarea cu ANAF.

Potrivit ANAF, cererile pentru eliberarea certificatelor respective pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, din secțiunea Servicii Online/ Declarații electronice/ Descărcare declarații și pot fi depuse prin link-ul Depunere Declaraţie Unică şi alte formulare SPV-PF afișat în aceeași secțiune.

Pentru accesarea acestor documente în Spațiul Privat Virtual, este nevoie de crearea unui cont, pe bază de user și parolă. Procedura nu mai presupune deplasarea la un ghieșu ANAF, ci utilizarea unui document emis de ANAF, pentru identificare.

Pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea SPV > ”Înregistrare în Spaţiul Privat Virtual” – Persoane fizice, rubrica „Înregistrare utilizatori persoane fizice”> „Înregistrare cu parolă”, se selectează la „Tipul de aprobare” una din cele două variante:

1. ”Verificare număr înregistrare decizie”: în cazul în care contribuabilul are documente primite de la ANAF (o decizie de impunere, o decizie referitoare la obligaţii accesorii sau alte documente emise începând cu 2013, din lista afişată în momentul selectării acestui tip de aprobare), se introduce în câmpul ,,Număr document”, numărul imprimat în partea de sus a documentului.

2. ”Identificare vizuală on-line (Sistem video)”: prin intermediul serviciului Programări online, selectând după completarea câmpurilor necesare înregistrării, data și ora la care se doreşte a fi inițiată procedura de identificare vizuală online.

Spațiul Privat Virtual poate fi accesat de pe orice dispozitiv cu acces la Internet, permite încărcarea și descărcarea de declarații și documente, oferă acces la obligațiile de plată ale contribuabilului.

ANAF oferă asistență pentru procedurile de înscriere sau depunere documente și la Call Center-ul dedicat: 031.403.91.60.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

FOTO: Ce mașini vor avea polițiștii din România pentru intervenții. Primele imagini au apărut deja

Cel mai nou model Dacia va fi folosit de polițiștii din România, câteva imagini cu un asemenea transport de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect