Review-urile pe care clienții le fac pe Google Maps s-au transformat într-o competiție organizată de cei de la Google, care acordă premii pentru cele mai bune recenzii, pentru zona de hoteluri și restaurante. Anul acesta, două afaceri din județul Sibiu au fost câștigătoare pentru Regiunea Centru.
Google a anunțat premierea celor mai apreciate afaceri din domeniul HoReCa, de pe Google Maps, pe criterii strict legate de numărul și nivelul recenziilor făcute de clienți. În ierarhia din acest an au fost premiate 31 de afaceri din cele 8 regiuni de dezvoltare ale României și 4 domenii de activitate, cu cel mai mare rating pe Google Maps în regiunea și sectorul din care fac parte. Fiecare afacere câștigătoare primește trofeul „Recenzia de Aur” din partea Google, ca apreciere a calității serviciilor și produselor oferite, reflectate în recenziile clienților. Pe Regiunea Centru, cea mai apreciată afacere din domeniul hotelier a fost în acest an Vila Bohemia, iar cea mai apreciată cafenea a fost The Bean Specialty Coffee, din Mediaș. tot în regiunea noastră au mai fost premiate La Birou Bistro, din Brașov, pe zona de restaurante, și Masaj Salina, tot din Brașov, pe zona de Spa.
Pentru a se calificat în acest concurs, companiile trebuie să fie înscrise pe „Compania mea” (Google My Business), să aibă profilul actualizat și să fie active prin publicarea de actualizări constante. De asemenea, trebuie să aibă cel puțin 100 de recenzii pe Google Maps și un minim de 4,5 stele. Iată care au fost în aceast an cele mai apreciate restaurante, hoteluri, centre spa și cafenele din România:
Afacerile listate pe Compania Mea sunt afișate pe Google Maps, la orice căutare a unui utilizator al acestei aplicații.
„A fi online este o condiție critică în lumea de astăzi. Google Compania Mea oferă afacerilor posibilitatea de a ieși în întâmpinarea potențialilor clienți, cu toate informațiile de care aceștia au nevoie (site, adresă, orar, telefon, etc.). Am decis să premiem afacerile care au cele mai bune recenzii pe Google Maps, deoarece un rating mare reflectă aprecierea pentru produsele și serviciile lor din partea celei mai mari părți a clienților. Recenzia de Aur este un premiu al publicului, al clienților mulțumiți. Vom continua să acordăm anual această distincție, pentru a evidenția importanța prezenței online și a susține afacerile românești” – Dan Oros, Head of Marketing Google România.
Potrivit celor de la Google, pe Google Maps există, în România, peste 200.000 de afaceri verificate, care și-au validat locația pe hartă. Aceste afaceri sunt din domenii diverse, de la turism si HoReCa, domenii unde prezența pe Google Maps este critică, la servicii specializate, precum saloane de cosmetică sau frizerii, instituții financiar – bancare, magazine diverse, centre comerciale, afaceri din domeniul medical sau auto. O statistică oficială a Google Maps spune că există peste 8,000 de restaurante – din care 1.000 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii, peste 7.000 de hoteluri/ unități de cazare – din care aproape 1.000 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii, peste 1.700 de cafenele – din care 350 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii, peste 200 de spa-uri – din care 20 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii.