Parlamentarii din Camera Deputaților au adoptat proiectul de lege care reglementează soluționarea cererilor făcute de cetățeni autorităților, pentru diferite servicii publice. Prin acest proiect se interzice solicitarea de copii după acte emise deja de alte instituții ale statului.
„Se interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale”, prevede noul proiect de lege care va completa OUG 41/2016, dacă va fi promulgat.
Instituțiile statului vor fi obligate de acum înainte să solicite documentele de care au nevoie, în orice format, electronic sau sub formă de copie fizică, de la autoritățile care le-au emis, în baza unui acord al cetățeanului.
”Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale solicită entităţilor care au emis documentele prevăzute la alin.(1), în format electronic, copii sau extrase de pe acestea în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public”.
Camera Deputaților a fost cameră decizională, astfel că proiectul a fost votat în formă finală, el fiind adoptat deja de Senat.