Transalpina, cea mai înaltă şosea din România, va rămâne deschisă şi la iarnă pe tronsonul cuprins între Obârşia Lotrului (Vâlcea) şi Curpăt (Alba), a anunţat, marţi, Prefectura Vâlcea.
Potrivit sursei citate, circulaţia rutieră pe sectorul Drumului Naţional 67 C cuprins între kilometrii 59+800 (Obârşia Lotrului) şi 67+400 (Curpăt) va fi permisă doar pe timpul zilei, între orele 8,00 -18,00, la o viteză maximă de 30 km/h şi doar pentru autovehiculele cu masă mai mică de 7,5 tone.
Decizia a fost luată la propunerea prefecţilor celor două judeţe, pentru a facilita accesul turiştilor în staţiunile montane din munţii Parâng, în acest sens fiind semnat şi un protocol între direcţiile regionale de drumuri şi poduri Craiova şi Cluj, care se vor ocupa, prin secţiile din Vâlcea şi Alba, de deszăpezire şi asigurarea permanenţei pe acest sector de drum.
„Este pentru prima dată de la deschiderea acestei şosele montane, printre cele mai spectaculoase din România şi cu peisaje absolut încântătoare, când Drumurile Naţionale deszăpezesc şi permit circulaţia pe timpul iernii pe un traseu destul de căutat de iubitorii muntelui.
Chiar dacă se va circula doar pe timpul zilei, sunt convins că turiştii vor găsi utilă această variantă de a ajunge în staţiunile montane din munţii Parâng, pentru a schia sau pentru relaxare, practic drumul de la Alba Iulia către Voineasa fiind cu peste 100 de kilometri mai scurt decât varianta pe Valea Oltului.
Este un prim demers pe care l-am făcut pentru a dezvolta turismul din Vâlcea şi pe timpul iernii şi îmi exprim speranţa că în următorii ani se vor găsi şi soluţiile ca pe toată şoseaua Transalpina să se poată circula măcar pe timpul zilei tot timpul anului”, a transmis prefectul judeţului Vâlcea, Sebastian Fârtat.
Pentru asigurarea viabilităţii acestui sector de drum în lunile de iarnă, autorităţile din Vâlcea spun că, potrivit protocolului dintre cele două direcţii regionale de drumuri, se va acţiona cu şase utilaje multifuncţionale de deszăpezire şi două încărcătoare, fiind în curs de asigurare şi stocurile de materiale antiderapante necesare, respectiv 1.100 tone de sare şi 1.100 de tone de nisip. (AGERPRES)