3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

VIDEO Noi imagini cu autostrada A1 Sibiu – Boița. Viaductul Tălmăcel prinde contur

Cele mai citite

Constructorul de pe lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, Porr Construct, a avasat cu lucrările într-un ritm foarte bun în acest an, iar sfârșitul sezonului de lucrări aduce sectorul de autostradă la un nivel care ne dă speranțe pentru anul viitor, când s-ar putea circula până la Boița.

Viaductul Tălmăcel, una dintre lucrările de anvergură pe care le execută constructorul pe Autostrada Sibiu – Pitești, pe secțiunea Sibiu – Boița, este la un pas să fie finalizat, segmentele care au pornit din cele două capete fiind aproape să se întâlnească, după cum reiese din cel mai recent video. Muncitorii au avansat cu acest viaduct, în lungime de 650 metri și cu o înălțime de circa 30 de metri, pe un singur fir, astfel că circulația ar putea fi deschisă în 2022 doar parțial, în această zonă.
Potrivit datelor CNAIR, avansul lucrărilor pe secțiunea Sibiu – Boița este în acest moment de 60%, lungimea totală pe care se lucrează fiind de 13,17 km. Contractul prevede ca finalizarea proiectului să fie făcută până în 2023.
Potrivit lui Ioan Adrian Gică, cel care a realizat cel mai recent film pe autostrada Sibiu – Boița, lucrările s-au oprit în acest moment. „La terasamente nu s-a mai lucrat din cauza condițiilor meteo nefavorabile, dar la structuri lucrările au continuat destul de bine. La podul peste Valea Tocilelor km 3 au fost finalizate lucrările de turnare a betoanelor peste armaturile predalelor de asemenea și la viaductul peste Valea Saratii de la km6, iar la Viaductul Talmaciu se lucra la finalizarea montajului predalelor. În schimb la Viaductul Talmacel era liniște, doar câțiva muncitori făceau ordine printre materiale”.
CNAIR a explicat anterior care este tehnologia utilizată pentru turnarea betonului la viaductul Tălmăcel: „Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon. Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc. Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile. Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte)”.
Secțiunea de autostradă Sibiu – Boița va costa statul român 127 de milioane de euro. Celelalte secțiuni ale autostrăzii sunt mult mai întârziate, doar pe două dintre ele, aflate în capătul dinspre Pitești, fiind semnate contracte și execuție.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

„Legionar”, cel mai căutat cuvânt pe DEX online în noaptea alegerilor. Ce alte cuvinte au mai fost căutate

„Legionar” a fost cel mai căutat cuvânt de către români, în noaptea de duminică spre luni, conform unei indexări...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect