5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Dezbatere publică: Prelungirea Arieșului, de pe terenul Tursib, criticată de arhitecți

Cele mai citite

Prelungirea Arieșului, strada pe care Primăria Sibiu vrea să o construiască pe terenul fostelor garaje Tursib, se află în dezbatere publică, ca urmare a elaborării unui nou PUZ. Soluțiile propuse de proiectanți sunt criticate însă de Ordinul Arhitecților din România, care susține că este încălcat PUG-ul în vigoare.

Traficul dintre Calea Dumbrăvii și Calea Cisnădiei ar putea fi îmbunătățit prin crearea noii artere propuse de Primăria Sibiu, însă soluțiile găsite nu sunt acceptate unanim de arhitecți. După mutarea Tursib, terenul a intrat într-un proces complicat, care ar trebui să se finalizeze cu vânzarea acestuia investitorilor imobiliari. Edilii orașului Sibiu vor însă să se folosească de acest teren prin conectarea străzii Arieșului la Calea Dumbrăvii. Prima variantă propusă a fost cea de creare a unei legături între Arieșului și Siretului. Acum, PUZ-ul la care lucrează firma Total Business Land propune o variantă nouă, care să devieze traficul de pe Arieșului direct în Calea Dumbrăvii. Studiul nu ia în calcul alte variante de amenajare a străzilor, cum ar fi de exemplu una care să continue rețeaua perpendiculară regăsită pe str. Victor Lazăr cu Putnei și G. Bacovia. O eventuală extindere a căilor de acces ar putea fi făcută, eventual, de investitorii care vor cumpăra terenul.
PUZ-ul propus de cei de la Total Business Land, care mai are nevoie de consultarea publică pentru a ajunge la forma finală, propune corelarea tuturor documentațiilor de urbanism existente în zonă, rezolvarea problemelor funcționale, tehnice și estetice ale zonei, rezolvarea circulației carosabile și pietonale, intersecții și noduri și alte aspecte juridice și administrative. Un impediment în realizarea PUZ-ului a fost faptul că circulația pe Calea Dumbrăvii era închisă pentru modernizare, astfel că măsurarea fluxului de trafic nu a fost posibilă. În aceste condiții, proiectul vine cu o propunere de stradă de 12 metri lățime, compusă din 7 metri carosabil, piste de biciclete de 1 metru pe ambele părți și trotuare de 1,5 metri. Așa cum a cerut „beneficiarul”, adică Primăria Sibiu, se urmărește crearea unei artere cară se faciliteze legătura dintre Calea Cisnădiei și Calea Dumbrăvii, traseul fiind ales pentru a afecta țesutul urban actual, prevederile PUG fiind „preluate și adaptate”. Se intenționează totodată crearea de sensuri unice pe strada Siretului, Prelungirea Arieșului și Str. Gh. Dima.
În acest punct al proiectului, publicat de Primăria Sibiu pentru ca sibienii să transmită opiniile și propunerile lor, Ordinul Arhitecților din România, Filiala Sibiu – Vâlcea a transmis Primăriei Sibiu propria opinie față de acest proiect de PUZ. Documentul nu este deloc favorabil proiectului aflat înj dezbatere publică, din mai multe motive, concluzia fiind că a fost „ratată ocazia de reglementare urbanistică coerentă și sustenabilă a zonei”. Principala obiecție este cea referitoare la Prelungirea Arieșului, care ar trebui, în opinia arhitecților OAR, să fie conectată cu Siretului, nu să iasă direct în C. Dumbrăvii. Nu este menționat nimic despre aglomerația care ar putea fi generată în giratoriul aflat la interesecția Siretului cu Dumbrăvii, dar argumentele invocă PUG-ul în vigoare.
„Ca urmare a supunerii consultării publice a documentației PUZ „Drum de legătura între Intrarea Arieșului și Calea Dumbrăvii”, în Municipiul Sibiu, inițiator Primăria Municipiului Sibiu, aducem în atenția tuturor factorilor implicați următoarele aspecte:
– Regulamentul Local de Urbanism (RLU) aferent PUZ nu a fost supus consultării publice.
– Zona reglementată prin documentația supusă consultării publice nu coincide cu zona de reglementare stabilită prin avizul de oportunitate.
– Traseul străzii propuse prin PUZ diferă de traseul străzii prevăzute în PUG Sibiu. În acest sens este necesară redefinirea limitelor subunităților de referință din cadrul UTR Siretului” se arată în opinia OAR. De asemenea, referirea la traseul străzii Arieșului  include o propunere de legătură cu Siretului: „Având în vedere reconfigurarea prin PUZ a traseului străzii (Arieșului – Calea Dumbrăvii în loc de Arieșului – Siretului cum este prevăzut în PUG), considerăm necesară crearea unei legături între strada nou propusă și str. Siretului”.
„Apreciem intenția municipalității de dezvoltare a infrastructurii rutiere, dar consideram însă ratată ocazia de reglementare urbanistică coerentă și sustenabilă a zonei. În acest sens, documentația PUZ ar fi trebuit să reglementeze, așa cum este prevăzut în PUG, întreg UTR Siretului, analizând în ansamblu atât aspecte legate de trafic, cât și necesarul de alte dotări, precum creșe, grădinițe, școli, dispensare, spații verzi, piețe – centre de cartier, piețe agro-alimentare, parcaje (subterane sau supraterane), etc.”, mai transmit arhitecții nemulțumiți de propunerea de PUZ.
Sibienii mai au doar două zile în care să trimită propuneri și observații în legătură cu acest proiect, pe email, la [email protected] , sau la telefoanele Primăriei Sibiu. Persoana de contact este Irina Ioana Negrea.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

Programul evenimentelor din 30 noiembrie – 1 decembrie 2024 în Sibiu

Crăciunul pe Strada Turnului (Festival)Începe la 10:00 | Strada TurnuluiACS Alma Sibiu - Gloria Buzău (Sport)Începe la 10:00 |...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect