8.2 C
Sibiu
luni, octombrie 28, 2024

eveniment

Patronul firmei care va construi podurile de biciclete peste Cibin, condamnat pentru că a dat șpagă un pod

Publicitate

Cele mai citite

Una dintre firmele care fac parte din asocierea ce a câștigat licitația pentru amenajarea malurilor râului Cibin aparține unui bărbat din județul Bistrița Năsăud, condamnat pentru fapte de corupție, în 2015.

Proiectul „TRASEU PIETONAL SI PENTRU BICICLISTI DE-A LUNGUL RAULUI CIBIN”, inițiat de Primăria Sibiu și finanțat cu fonduri europene, a ajuns în faza de execuție, fiind semnat contractul cu asocierea de firme care a câștigat licitația. Este vorba despre o asociere condusă de CON-A, cunoscutul grup de firme sibian care construiește în acest moment și Stadionul Municipal Sibiu. Alături de firmele controlate de Mircea Bulboacă, a fost cooptată o firmă din Bistrița Năsăud, specializată în construcția de poduri. Partenerul CON-A, DIMEX-2000 COMPANY, va fi implicat probabil în execuția pasajelor ciclopietonale prevăzute în proiect în două locuri de pe traseul pistei de biciclete.


Proprietarul firmei Dimex-2000, Ioan Scurtu, este un personaj cunoscut bistrițenilor nu neapărat prin lucrările executate, ci prin faptul că a fost condamnat pentru trafic de influență. Obiectul influenței, așa cum a fost asimilat de judecătorii din dosarul penal, pe baza probelor prezentate de procurori, a fost nici mai mult nici mai puțin un pod.
Potrivit rechizitoriului și actului de condamnare, Ioan Scurtu a construit un pod în valoare de 30.000 de euro unei procuroare din Năsăud, la cabana pe care aceasta o deținea în județul Bistrița Năsăud. Scopul traficului de influență era obținerea unei soluții favorabile afaceristului Scurtu, într-un dosar civil de revendicare de terenuri. Condamnarea a fost una de doi ani, cu suspendare a executării. „”În baza art. 61 din Legea nr. 78/2000 condamnă pe inculpaţii RUŞTI VASILE şi SCURTU IOAN, la câte o pedeapsă 2 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de cumpărare de influenţă. Face aplicarea prevederilor art. 71 şi art. 64 lit. a) teza a II-a şi b) din Codul penal (1969). În baza art. 861, art. 862 din Codul penal (1969) dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepselor pe un termen de încercare de 4 ani”, se precizează în sentința definitivă. Procuroarea care a primit podul a fost condamnată cu executare. Presa bistrițeană publică numeroase informații referitoare la contractele pe care Ioan Scurtu le-a primit de-a lungul anilor din partea unor instituții ale statului, cu ajutorul relațiilor pe care le avea cu diferiți demnitari locali. Majoritatea contractelor câștigate sunt pentru construirea unor poduri în diferite localități, peste diverse cursuri de apă, ceea ce poate reprezenta un avantaj în derularea contractului din Sibiu, din punctul nostru de vedere.
În 2020, firma Dimex-2000 Company SRL a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 50 de milioane de euro și un profit de 2 milioane de euro. Ioan Scurtu este asociat în firmă cu soția sa, Neluța Lucreția Scurtu.
La licitația câștigată de CON-A și asociații săi au mai depus oferte Strabag, alături de alte firme partenere, Terra Building și parteneri din Italia, precum și Geiger Transilvania, în asociere cu diverși parteneri.
Desemnarea câștigătorului licitației s-a făcut având drept criteriu principal (90%) prețul, prețul cerut de asocierea condusă de CON-A fiind de 29184186.87 lei, din care 85% vor fi asigurați de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 (Fondul European de Dezvoltare Durabilă) iar 13 la sută vor veni de la bugetul de stat.
Proiectul va cuprinde o pistă de biciclete cu două benzi, care va conecta actuala pistă ce se termină în strada Maramureșului, va continua de-a lungul râului Cibin pe partea dreaptă a acestuia, pentru ca în zona podului de pe strada Ruscior să traverseze pe celălalt mal, de unde va continua până în zona podului care subtraversează autostrada, în cartierul Gușterița. În zonele în care Cibinul se întâlnește cu pârâul Rossbach, precum și în zona intersecției străzilor Viitorului și Mureșului, vor fi construite două pasarele „ciclo-pietonale”, adică poduri circulare, pe care vor putea merge atât bicicliștii, cât și pietonii. Acestea sunt singurele elemente dedicate pietonilor de pe traseul construit, în pofida faptului că el se numește „pietonal și pentru bicicliști”. De-a lungul pistei vor exista și o serie de bănci pentru relaxare și puncte de „belvedere”, dar pentru a ajunge la ele pietonii vor circula pe trotuarele existente.

 

Publicitate

Publicitate

spot_img

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

EDITORIAL. (In)cultura instituționalizată

Zilele trecute ne-a vizitat la Redacție un grup de tineri entuziaști. Studenți, toți truditori pasionați de scriitură. Unii dintre...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect

slot gacor

10 situs togel terpercaya

toto togel 4d

toto slot

toto togel 4d

toto togel 4d

agen togel

situs togel

10 situs togel terpercaya

bo togel terpercaya

slot gacor

10 situs togel terpercaya

toto togel 4d

toto slot

toto togel 4d

toto togel 4d

agen togel

situs togel

10 situs togel terpercaya

bo togel terpercaya