Tronsonul de autostradă care se va lega la Boița de actuala autostradă Sibiu – Nădlac va fi construit de compania MAPA, din Turcia, singura care a depus o ofertă în faza a doua a licitației derulate de CNAIR. Compania de drumuri și constructorul turc au semnat contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat. Licitația a fost una plină de tensiune, deoarece companiile europene au acuzat lipsa unui studiu de fezabilitate actualizat.
Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, primul care va intra efectiv în zona de munte pentru a traversa Carpații spre București, va fi construit de turcii de la MAPA, pentru suma de 4,2 miliarde de lei. Contractul a fost semnat de CNAIR și constructor astfel că cei 31 de kilometri de autostradă vor începe să fie proiectați și construiți în acest an. Termenul de finalizare este de cinci ani și jumătate (68 de luni), ceea ce înseamnă că, dacă nimic nu se va întâmpla, autostrada va fi gata în 2027. Asocierea câștigătoare are la dispoziție 18 luni pentru proiectare, apoi 50 de luni pentru execuție.
Mai multe firme care fuseseră selectate de CNAIR în faza a doua a licitației, nu au mai depus oferte, fără să dea explicații pentru acest lucru. Anterior, au existat acuzații că studiul de fezabilitate este necorespunzător și ar putea genera costuri neprevăzute foarte mari pentru constructori.
Firmele europene care s-au retras și nu au depus oferte au fost Aktor, Impresa Pizzarotti și Astaldi.
Lotul Boița – Cornetu va avea 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m) și un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret.
Compania turcă MAPA are o experiență de 40 de ani în construcții, având trei autostrăzi construite în Turcia și Algeria, pe lângă construcții civile, aeroporturi și altele.
Ultima secțiune care nu are deocamdată un contract de execuție este cea dintre Cornetu și Tigveni. Celelalte se află în diferite faze de proiectare sau execuție, astfel că termenul maxim de finalizare ar trebui să fie, teoretic, 2028.