-1.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Ghişeu digital în teste, la Primăria Sibiu

Cele mai citite

Municipalitatea sibiană are în teste un ghişeu digital. La intrarea pentru cetățeni în sediul principal al Primăriei Sibiu din Piața Mare a fost instalat și pus în funcțiune un aparat care va asigura accesul de serviciile Primăriei fără a fi necesar să stați la coadă pentru a ajunge la ghișeu, în fața unui funcționar.
După perioada de testare și încărcarea tuturor funcțiunilor, acest ghișeu va sta la dispoziția sibienilor în program non-stop, până atunci fiind disponibil cetățenilor în orele de program ale instituției.
În această primă etapă este funcțională componenta de plată a taxelor și impozitelor. Aici puteți plăti peste 100 de tipuri de taxe și impozite, dintre care menționăm: impozitele pe teren, casă sau mașină, taxa de salubrizare, taxe pentru eliberarea unor documente, taxe de timbru și amenzi. Puteți consulta lista completă a taxelor și impozitelor care se pot achita la ghișeul electronic pe următorul link: LISTĂ TAXE ȘI IMPOZITE. Plata se poate face introducând datele dumneavoastră personale sau scanând codul de bare de pe decizia de impunere pe care o primiți acasă de la Direcția Fiscală.
Plata se poate realiza în câţiva pasi: selectați de pe ecran tactil ce impozit sau taxă doriți să achitați, introduceți cartea de identitate în fanta marcată, pentru a fi scanată. Completați apoi restul detaliilor marcate cu câmpuri roșii; cu tastatura compactă de pe aparat, completarea este simplă şi selectați de pe ecran “Plătește”.
Introduceți cardul bancar în fanta marcată și urmați aceeași pași ca pentru orice plată pe care o faceți prin POS. Ridicați chitanța. Este un pas important pentru că nu se emit duplicate și este dovada plății pe care trebuie să o păstrați.
“Acest ghișeu electronic este o alternativă de a comunica cu Primăria în această perioadă când, legislația impune prezentarea unui certificat verde pentru accesul în sediile Primăriei. Fiind instalat chiar la intrarea în sediu, cetățenii care nu pot prezenta dovada vaccinării, a trecerii prin boală sau a testării, pot folosi acest ghișeu”, a precizat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Etapa următoare a proiectului constă în adăugarea pe acest terminal a funcției care să permită depunerea de documente. Orice cerere, de la cea pentru certificatul de urbanism și până la solicitările pentru certificate de nomenclatură stradală sau petiții și sesizări, acestea se vor putea introduce în aparat și veți primi număr de înregistrare.
În luna decembrie a anului trecut, Primăria Sibiu a semnat două contracte pentru a continua digitalizarea activității instituției, respectiv pentru un sistem integrat de management al documentelor din arhiva electronică şi servicii de arhivare electronică și retrodigitalizare. Aceste instrumente sunt de uz intern Primăriei însă rezultatul pentru sibieni va fi o mai mare rapiditate în accesarea arhivelor de către funcționari și deci un timp mai scurt de procesare a solicitărilor. Termenul de livrare a celor două instrumente este de 6 luni.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect