Unitatea de Achiziții Publice Centralizate, creată de Consiliul Județean Sibiu ca modalitate de achiziții pentru instituțiile și unitățile subordonate, a publicat prima licitație în SEAP, pentru articole de birotică, papetărie și furnituri de birou.
Instituțiile subordonate Consiliului Județean înscrise ca beneficiari în sistemul de achiziții centralizate vor avea la dispoziție primul Contract-Cadru, pe baza primei licitații lansate de Unitatea de Achiziții Publice Centralizate. Practic, vorbim despre un sistem care ar trebui să aducă mai multă eficiență în achizițiile publice, în special pentru bunuri și servicii care sunt necesare frecvent, constant. Acestea vor putea beneficia de prețuri mai bune, printr-o achiziție în cantități mai mari, în condiții stabilite de contractul încheiat în urma unei licitații.
Unitatea de Achiziții Publice Centralizate s-a înființat în luna octombrie 2021 sub forma unui compartiment în cadrul structurii CJ Sibiu și până acum a consultaat autoritățile contractante subordonate și a centralizat nevoile acestor instituții. Așa s-a născut primul Acord-Cadru propus pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou, consultarea de piață privind această achiziție desfășurându-se în luna decembrie 2021.
Valoarea totală estimată a primul Acord-Cadru de achiziție este între 1.721.324 și 3.442.647 lei, pentru produse de papetărie și birotică, ce vor fi livrate la adresele contractanților, cu o durată de 36 de luni.
Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent este de 1.147.549 RON, cu raportare la o perioadă de 12 luni;
Consiliul Județean Sibiu a încheiat un protocol de asistență cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice pentru înființarea şi operaționalizarea acestei unități de achiziții publice centralizate la nivel local.