Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că structura anului școlar se va modifica începând cu anul școlar 2022-2023. Vor fi mai multe vacanțe, anul școlar va începe mai devreme și vor dispărea tezele.
Anul școlar 2022-2023 va fi marcat de numeroase modificări privind structura de organizare pentru a reduce abandonul școlar, după cum a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu, iar schimbările includ și tezele semestriale, care vor fi înlocuite cu evaluări standardizate, la începutul şi la sfârşitul anului şcolar.
Noua structură a anului școlar (urmează să fie aprobată):
- Modulul 1 de învățare : 5 septembrie – 21 octombrie
- Vacanța de toamnă pentru toți elevii: 24-30 octombrie
- Modulul 2: 31 octombrie – 22 decembrie
- A doua vacanță, cea de iarnă: 23 decembrie – 8 ianuarie 2023
- Modulul 3: Va începe în 9 ianuarie și se va derula până în luna februarie
- A treia vacanță – de o săptămână – poate fi acordată în a doua săptămînă, în a treia săptămînă sau în a patra săptămână din februarie, la decizia fiecărui inspectorat școlar
- Modul 4: Începe după vacanța din februarie și se va desfășura până în preajma sărbătorilor de Paște
- A patra vacanță : 8 aprilie –23 aprilie
- Modulul 5, ultimul: 24 aprilie – 16 iunie
- Vacanța de vară – 17 iunie – 4 septembrie
„Propunerea agreată este ca şcoala să înceapă în 5 septembrie, cu un prim modul de învăţare. După o perioadă de câteva săptămâni, elevii ar urma să intre în vacanţă la finele lunii octombrie, astfel ca în perioada 24-30 octombrie să fie prima vacanţă, acordată tuturor elevilor şi preşcolarilor. Avem în plan şi alte astfel de acţiuni pentru introducerea specialiştilor în şcoli, precum Educaţia Financiară”, a transmis Sorin Cîmpeanu .
Tezele semestriale vor fi eliminate
„Având în vedere relevanţa tezelor semestriale și structura anului şcolar cu cele cinci module de învăţare, alternate cu perioade de repaus, intenţionăm să revizuim regulamentul de funcţionare din învăţământul preuniversitar (ROFUIP), în sensul renunţării la obligativitatea tezelor semestriale. Sunt convins că fiecare profesor ştie bine, uneori ştie foarte bine când să îşi planifice aceste evaluări, pe parcurs, de-a lungul anului şcolar, coroborat şi cu această structură pe cinci module.
De asemenea, am luat act şi de solicitarea elevilor, pe care o susţin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative la final de an şcolar şi solicită elevii şi o evaluare standardizată, predictivă, la început de an şcolar” a mai precizat Ministrul Educației. Acesta a transmis că modificările au ca scop sprijinirea elevilor și nu bulversarea lor. Ministrul Educației a precizat că ține cont de ideea elevilor de a fi introduse evaluări standardizate la finalul anului școlar. „Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și, împreună cu specialiștii în științele educației, îl vom analiza și îl vom implementa încă din din anul școlar 2022-2023”, a adăugat ministrul Educației.
Anul școlar următor 2022-2023 ar urma să fie mai lung – să înceapă în 5 septembrie și să se încheie în 16 iunie, adică să aibă 36 de săptămâni, față de 34, câte sunt în acest an școlar.